
Aangemaakte reacties
-
[quote=”911addict” post=127435]Voor al diegene die (zoals ikzelf) in Kalken, en daarna in Waasmunter vertrekken om dan aan de NL grens aan te sluiten bij de rest, laten we een vast tijdschema uitzetten voor er verwarring optreedt.
8.15 u vertrek Kalken
8.30 u vertrek Waasmunster.
9.30 u NL grens.Corrigeer mij als dit niet klopt of realistisch is.[/quote]
Ik zou met mijn 944 ook graag aansluiten bij het Gulf-station, als jullie het tenminste niet erg vinden dat daardoor het pk-gemiddelde serieus naar beneden gehaald wordt. :-)
In antwoord op: Porsche Lentemeeting 2013 (#8)Ben vrijdagnamiddag ook geweest.
Rondje meegereden met 996 GT3: was mijn eerste keer in GT3 en eerste keer op Francorchamps: mega-ervaring!
Daarna ook nog ettelijke rondjes mee mogen rijden in de gele 968. Ben een transaxle-fan en was keiveel fun.
Alles was trouwens erg netjes geregeld door Van Beurden, prima gedaan!Foto’tjes op mijn space: po944.spaces.live.com
Voorsmaakje:
In antwoord op: Dagje FrancorchampsIk ben ook gaan zien. Vond het weeral leuk.
Enige minpuntje: tamelijk wat auto’s die deelnamen die absoluut geen oldtimer waren: Golf 2 Cabrio 1990, verschillende Toyota MR-2 jaren ’90, een rode 944 turbo die zogezegd van 1984 was, …
In antwoord op: 14e Kempen HistoricBij mijn 944 is het warmstartprobleem nu ook verholpen, het was een kapotte benzinedrukregelaar, waardoor de druk in de brandstofleiding niet lang genoeg behouden bleef bij afgestelde motor, wat bij warme motor tot luchtbellen in de brandstofleiding leidde.
In antwoord op: mijn 3.2 start niet meer als ik hem laten draaien heb en hemZoals eerder gemeld heeft mijn 944 hetzelfde probleem.
Volgende links zouden volgens mij wel eens naar de oplossing kunnen leiden:
http://en.allexperts.com/q/Porsche-Repa … oblems.htm[i]Question
Hello Dave,
I read through your past answers to the problems with 944’s starting hard, but I still can’t seem to figure my problem out. I will let my ’84 non-turbo 944 sit out all night, and in the morning it will start just fine. But after running the car for say more than 5 minutes it will not want to start. After letting it sit for another 3 or 4 hours it usually starts up right away, but until that time after being run it will not start. I have been looking the car over and checking the basics, but still can’t seem to figure it out. Any help would be fantastic at this point. Thanks,
Evan [/i]
[i]
Answer
Hi Evan,I suspect there is a problem with the L-Jetronic fuel injection you have. I will assume your ignition system is new or nearly new because you’ve probably replaced all that stuff trying to solve this problem.
One typical cause of your hot start problem is insufficient “residual fuel pressure”.
For cold starts (all those examples where you’ve waited overnight or three or four hours are definitely cold starts) the engineers built in all kinds of helpful features to get past the engine’s initial high craving for fuel.
For hot starts (let’s define that as any starts after only being shut off for 20 minutes or less), the engineers designed the system to maintain a “residual fuel pressure” for 20 minutes after shut off. Thus, when you turn the key for a hot start, the fuel injectors already have pressurized fuel ready and waiting…and they are not waiting for the fuel pump to deliver it from the tank.
Now…if your residual fuel pressure is not maintained, there’s no hot start fuel to help you start. To test all this you’ll need a pressure gauge and fittings to connect to the coupling at your flexible fuel line near the fuel rail.
If the test reveals this problem, the injectors or cold start valve could be leaking, the pressure regulator itself could be faulty, or the fuel pump’s check valve could be faulty. So many possibilities, but the culprit can be found.
Sorry, I don’t have the specs for a 944 in front of me, but generally speaking, I’d like to see 2.5 bar system pressure and 1.5 bar residual pressure for 20 minutes. Those are the kind of numbers you’ll want to see.
Good luck. If you need more info on doing the test, please write back to me.
Dave [/i]
Vrijdag gaat mijn 944 binnen bij Van Beurden, en heb hem alvast gevraagd om de druk in de benzineleiding na te meten (of ie niet zakt bij afgestelde warme motor) en zowiezo die terugslagklep te vervangen.
Zie ook http://www.nize944.de/rueckschlagventil … euern.html
Ik weet wel dat een 911 heel andere koek is dan een 944ske, maar je weet maar nooit hé.
In antwoord op: mijn 3.2 start niet meer als ik hem laten draaien heb en hemMijn 944 heeft ongeveer hetzelfde probleem:
Koud starten perfect, warm starten na paar minuten stilstand lang laten ronddraaien voordat hij aanslaat.
Heb DME-relais ook al vervangen, maar zonder effect.Ben benieuwd naar wat bij jou de oplossing gaat zijn, misschien kan ik er iets van leren?
Zelf denk ik ofwel de BDP of ODP-sensor ofwel vapor lock in de benzineleidingen, maar ben zeker geen echte techneut.
In antwoord op: mijn 3.2 start niet meer als ik hem laten draaien heb en hemNe oude Pontiac Fiero ofzo?
In antwoord op: Wie weet wat hier onder zit ?Je kan het niet zo goed zien, maar heb de indruk dat de “porsche” sticker boven de achterbumper weg is.
Meestal wijst dit erop dat de auto overspoten is, maar dat men niet de moeite (en kosten) heeft willen doen om een nieuwe porsche sticker erop te plakken.
Een echte liefhebber zou zijn Turbo zeker zo’n sticker gunnen, lijkt me…
Nog een hint: De zwarte band die op de voorruit is gekleefd…In antwoord op: 2de 944 bekekenIk heb mijn 944 ook gekocht via mobile.de, is nu 2 jaar geleden.
Mijn ’87 exemplaar is 18 jaar lang van dezelfde eigenaar geweest en heeft nu ca 103.000 aantoonbare km’s.
Dus: wie zoekt, die vindt :-) )In antwoord op: 2de 944 bekekenSorry, maar ik vind die witte velgen niet mooi passen onder het blauw.
Dan liever de velgen blauw zoals de rest van de wagen.In antwoord op: Andere lookMijn 944 heb ik ingevoerd uit Duitsland, en is ook met een PVG als “alleenstaand geval”.
Reden was dat mijn wagen al een katalysator heeft, terwijl die toen in België nog niet leverbaar was (bj 87)…
In antwoord op: 944 vanuitNLIk heb sinds 2 jaar een 944 als hobby-wagen. Het is een type 2 van 1987 met de atmosferische 2.5 (163 pk). Vroeger had ik nog een 924 en 924 S.
Vermogen was voor mij niet belangrijk, maar als jij dat wel zoekt, zou ik zeker geen standaard 944 nemen, maar inderdaad eerder voor een S2 of Turbo gaan.
Of als je écht fun wil, zoek dan een Elise type 1 of een Opel Speedster ofzo…In vergelijking met jouw 165pk TDI gaat een standaard 944 volgens mij een teleurstelling zijn.
Ik rijd zelf dagelijks met een Peugeot 407 SW 136 pk hdi, en vind de 944 enkel sneller als ie boven zijn 4.500 rpm uitkomt, dan begint er wat schot te komen waar de peugeot naar adem begint te happen.
Succes met de zoektocht!
Wij zouden ook wel graag aansluiten bij het treintje van den Alma in Mol.
Tot zondag!
In antwoord op: Neals Dream Guinness record poging voor het goede doel !Heel mooi zo in het rood
Veel rijplezier!
In antwoord op: Mijn eerste uitje met de 964Thanks voor de tip.
Heb gezien dat de kalender op oldtimersweb ondertussen ook weer online is, hiep-hiep hoera :-) )
In antwoord op: Evenementenkalender?