Aangemaakte reacties
-
Ja, en dat is natuurlijk heel goed!!!
Maar als ik nog even mag…..over de ruitenwisser(interval akkoord)
Zoals eerder gezegd komt die bijkomende stroomdraad normaal via de batterij en niet via de hendel. Zet je de ruitenwisser af dan geeft deze extra stroomdraad zijn stroom door aan het tweede sleepcontact(2)(sleepcontact 1 valt weg) en de verstelplaat en ruitenwissers draaien door tot het sleepcontact in de uitsparing van de verstelplaat komt, spanning valt weg, en de ruitenwisser staat in stand o.
Zet je de ruitenwisser terug op dan gaat de stroom via de schakelaar naar sleepcontact 1 en sleepcontact 2 en de ruitenwissers blijven gaan.
Praktijk is inderdaad veel beter en ik wou dat ik daar veel meer mee bezig kon zijn (heb jammer mijn 3.0 van ’82 en 3.2 van ’85 verkocht), maar waar is mijn redenering dan fout?in antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietBedankt, maar dat wilde toch niet zeggen dat Stefx11 zijne (van de P nat) relais daarom stuk was? Waar zit die nu trouwens, aan de passagierszijde
na uitbouw van verwarmingshendels ed(zoals op een ander forum beschreven?)moeilijk te bereiken plaats en niet in de H-boek beschreven?
Ga deze avond toch nog eens het schema erbij halen.
Als één van de twee sleepcontacten vh motortje slecht kontakt geeft meet je toch ook spanning op deze rode draad zou ik zo uit het koppie denken en heb je ook het effect dat de wissers dadelijk stoppen na het afzetten van de schakelaar, of ben ik mis???in antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietOk, geen probleem, ben maar een liefhebberke, maar nu weet ik het verdomme nog niet!
in antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietGraag, dan kan ik misschien met het schema uit Haynes volgen. Wil atijd graag leren, of is het beroepsgeheim…. 8)
in antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietIk ben en blijf ook benieuwd naar de fout en de oplossing…!
Houden jullie ons verder op de hoogte?in antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietIk zou denken aan een slecht werkend sleepcontact van je ruitenwissermotor? Bij het afzetten van de ruitenwisser zou er stroom nr de wissermotor blijven gaan via de batterij en de sleepcontacten. Deze geven stroom aan de motor tot een van de sleepcontacten in de uitsparing van een contactplaat komt . Daarna stopt de wisser steeds op dezelfde plaats en start opnieuw als het sleepcontact opnieuw met de contactplaat in aanraking komt. Is een van de twee sleepcontacten niet meer goed krijgt het motortje geen stroom meer, zou ik denken……en de wisser stopt dadelijk.
Bijkomende vraag:is dit systeem wel toegepast op jouw 911?
zwarte Wim boxsterin antwoord op: Ruitenwisser interval doet het nietHeb gisteren mijn naamkaartjes ook aangekregen. Leuk!!
Wimin antwoord op: NaamkaartjesHallo allemaal,
In mijn boxster van ’98 zit het PCM 1 navigatiesysteem van porsche.
Ben ik toch wel die CD-Rom verloren. Heeft iemand deze nog in zijn bezit en weet je of een copij van zo’n CD te vertrouwen is?
groetjes
zwarte Wim boxsterin antwoord op: Gps,op wat moet ik lettenHoor je het motortje van de kabels achter aan de cabrio-klep werken?
Ja? ook de kabels (2) kunnen afgebroken of door zijn (heb ik eens gehad(1), maar dat zou nog straffer zijn als ze beiden over zijn. Een goed contact met de handrem is inderdaad noodzakelijk en het lampje moet branden. Kan je je handrem ver genoeg aantrekken of moet die bijgeregeld worden? Lijkt toch een tere plek bij de boxster. Er was nog iemand op dit forum met het kabelprobleem.in antwoord op: Cabrio dak gaat niet meer dicht ?!Mijn pc van mijn boxster (2500 dertje) geeft al een gemiddeld verbruik van 12,7 liter aan. Hij heeft dan nog juist een onderhoudsbeurt gehad.
Bij mijn vorige targakes controleerde ik het verbruik eigenlijk ook bijna nooit, nu zet ik de pc meestal zo dat hij het verbruik niet op het scherm weergeeft. Heb alleszins niet de indruk dat mijn vorige 3.2 echt veel meer verbruikte, maar zijn tank was wel zo’n 70 liter. De deze is zowat 60 liter denk ik, dat is dus wel een subjectieve indruk.
WBin antwoord op: Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930Beste,
Ik kan je daar niet dadelijk mee helpen, maar dit probleem stelt zich tegenwoordig dikwijls met de “bossen” sleutels die we moeten meezeulen.Het contacslot komt los onder het gewicht van de vele sleutels.
Bij mij komt de laatste jaren geen andere sleutel bij mij aan mijn autosleutel (waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jouw het geval was, maar kan het een tip zijn?).
Kan volgens mij niet zo moeilijk zijn, als je de schema”s hebt en de kleurencodering kan volgen. Ik heb wel een werkhandboek op cd-rom voor de boxster, maar heb hem nog niet bestudeerd.
greezin antwoord op: Probleem met contactslot