Aangemaakte reacties
-
om op de originele vraag te antwoorden:
wij hebben onze wagen volledig zelf gedemonteerd, en opgeschuurd tot op blank metaal. (motor bleef erin, en ook de wielen bleven erop, dus rollend chassis of zoiets)
We overhandigden de wagen aan onze spuiter, die zelf nog een beetje laswerk deed, en ook het finale schuren/uitdeuken/strak zetten gedaan heeft. (niet zo heel veel in ons geval) Enkel een professionele spuiter kan de wagen goed voorbereiden, geen enkele leek kan dat even goed.
Dan gespoten in basiscoating (primer), en 3 lagen lak. Geen clearcoat, want dat werd ook niet gedaan in 1969 op onze Porsche. De lak krijgt zelf haar glans als ze uithardt. Het spuitwerk werd echt professioneel gedaan, en ik moet nog steeds de eerste Porsche tegenkomen die beter gespoten is dan de onze.
Wij hebben dan zelf alles gemonteerd, en zoveel mogelijk stukken vervangen (bijvoorbeeld deur- en ruitrubbers om maar iets te zeggen).
Wij gaven 3000 EUR aan onze spuiter, wat een vriendenprijsje was.
Zelf hebben wij op zijn minst nog eens 3000 EUR uitgegeven aan kleine dingetjes…
Dus dat is wat je ongeveer mag verwachten bij een goede spuitjob, welliswaar met rollend chassis.
in antwoord op: Een goede carrosseriehet is ondertussen wel geweten dat een K&N filter inderdaad zo goed als niks oplevert zonder verdere modificaties aan de airbox.
er is wel een andere reden om er één te plaatsen: herbruikbaarheid. De filter gaat het hele leven van de wagen mee, wat een besparing kan opleveren bij veel kms….
wij hebben er één geplaatst om die reden, en ook omdat we op weg naar China niet al teveel vervangfilters zullen tegenkomen, en we niet de plek hebben om enkele reservefilters mee te pakken 8)
in antwoord op: Hoe efficiënt is een sportluchtfilter ?stef en matt, dikke merci voor de aanbieding, maar we gaan het zo laten joh, we houden de technische kant liefst zo eenvoudig mogelijk, en de wagen zo licht mogelijk. 8)
en wij zijn beren, wij kunen tegen de hitte!! :lol:
Akai, we vertrekken 1 december. Onze wagen is zeker en vast niet te koop, en zal wss na de reis ook niet te koop zijn. :wink:
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenon-ge-loof-lijk!!! :shock: :shock:
ik wil nie weten hoeveel ie daarin heeft gestoken…denk wel dat dat ding serieus vooruit gaat, en goed op de baan ligt. 8)
sorry om dit te horen…this sucks!
Wat die tracker betreft: info hier: http://www.gps-garmin.nl/trackstar.html
Wij gaan dat ook in onze porsche steken op weg naar China…enige manier om ons te ‘verzekeren’ in geval van diefstal.
in antwoord op: help mannen help porsche gestolenDag beste mensen,
hertelijk dank voor de info! Ik contacteer deze mensen asap 8)
Bert: ik dacht al dat ik die impmad2000 had gezien op pelican parts, bij die CDI threads…
en wij nemen sowieso een tweede CDI mee, en enkele bobijnen. Die krijgen we gratis ter beschikking van FG. 8)
groetjes!
Janin antwoord op: Gezocht: CDI-tester/reparateurhey Matt,
wat had je gedacht? ;-) ) natuurlijk heb ik de box al eens in het oranje gephotoshopped, maar het trekt er niet op. De lijn van de wagen wordt teveel gebroken.
Wij houden ons bij de standaard metallic kleur. Zo wordt de box niet te warm, en valt ie het minst op 8)
groeten!
Janin antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeendat komt dan goed uit, we kunnen maar 195 met onze bak :wink: :wink:
(uiteraard getest op gesloten omloop :lol: )nog een voordeeltje: in de hete landen zullen we weinig last hebben van de zonnestralen op ons dak, en dus minder krokant gebakken worden in onze airco-loze wagen :wink:
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeende wagen is inderdaad mooier zonder bagage, dat is zeker :wink:
Maar we moeten dit gewoon doen. We hebben 2 extra wielen, en 2 grote jerrycans, die onmogelijk in de wagen kunnen, en die we dus veilig buiten de wagen moeten stockeren. Dit is veruit de handigste oplossing, en véél belangrijker dan de look. 8) Op deze manier kan ook alles op slot, en kunnen we zelfs nog wat extra spullen meepakken die we eerst gingen thuis laten (tent, slaapzak).
Ik was de look al gewoon na 15 minuutjes rond de wagen wandelen :wink:
hier is er nog eentje :wink:
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenHet is en blijft een kleine sportwagen, en omdat we toch wel inzien dat onze bagagecapaciteit eerder beperkt is, en we méér dan 1 onderbroek willen meenemen op onze 6-maanden-durende trektocht besloten we om uit te kijken naar een dakkoffer voor onze bolide.
Stefan haalde prompt 2 sets dakrails tevoorschijn, en monteerde ze op de regengootjes van de wagen. Ze zijn verschillend in hoogte om de schuin aflopende daklijn te compenseren, en de box horizontaal te kunnen monteren. Nog eens 5 minuten later stond de box op ons dak, en konden we beginnen wennen aan de look. Het is een apart gezicht, zo een grote box op ons klein porscheke, maar dat ben je rap gewoon, en dan profiteer je voor de rest van een ongelooflijk handige en uitgebreide bagage-capaciteit. Voor ons de ideale ruimte om de reservewielen en jerrycans op te bergen, dewelke wij om voor de hand liggende redenen niet in de passgiersruimte willen.
Stefan besloot om ons project te steunen, en stelde voor om gratis een dbox ter beschikking te stellen voor onze trip! Wij zijn zeer dankbaar voor deze geste, en zullen Stefan belonen met enkele van de mooiste foto’s ooit van de Porsche met de dakkoffer… :-) )
click for big :-) )
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_001.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_002.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_003.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_004.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_005.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_006.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_007.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_008.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_009.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_010.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_011.jpg:147t1snb]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/dbox_012.jpg:147t1snb]
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenVorige vrijdag was ik uitgenodigd om naar een snookerevenement in het Feestpaleis te Beervelde te gaan. De producers van de ‘Phaedra’ show vonden het een leuk idee om de mannen nog eens samen te krijgen, en dit evenement was de perfecte gelegenheid. Phaedra kon er zelf spijtig genoeg niet bijzijn, maar dat bedierf allerminst de pret voor de 3 lolbroeken van dienst: Jan, Koen en Marnik. Ik had de jongens uitgenodigd om mee te rijden met onze Porsche, en ze gingen daar natuurlijk gretig op in.
Koen trok aan het kortste eind, en mocht een beetje huiverig achteraan plaatsnemen. Hij genoot ten volle van het gebots van zijn hoofd tegen de achterruit, en stapte verkrampt uit de wagen met een verschroeid zitvlak! Onze Porsche is duidelijk een tweezitter :-) ) De jongens waren wel in de wolken over de rij-eigenschappen van ons wagentje, en natuurlijk de fantastische ronk van de flat-six.
Op het feestje zelf genoten we met volle teugen van de gratis champagne en een walking dinner, terwijl we een babbeltje sloegen met ex-wereldkampioen Ken Doherty, en vice-wereldkampioen Mark Selby. Met dank aan Marnik voor de assertiviteit! ;-) ) De hostesjes mochten ook meegenieten van de verleidingkrachten van mijn maten…schitterend om Koen en Marnik aan het werk te zien :-) )
Het werd wederom een fijne avond met de jongens, geniet van de fotos!
click for big!
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/image001.jpg:3qdwzjc8]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/image002.jpg:3qdwzjc8]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/image003.jpg:3qdwzjc8]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/image004.jpg:3qdwzjc8]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/image005.jpg:3qdwzjc8]
[url=http://www.carreratochina.com/fotosweb/big/image006.jpg:3qdwzjc8]
in antwoord op: Reacties en vragen op Carrera to China – algemeenverkoopbaarheid lijkt me geen probleem, zelfs niet met de niet-originele motor (het is één van het correcte type trouwens)…een wagen zoals de onze (in de staat waarin hij zich nu bevindt, zeer goed dus, en zeer origineel) is zeer moeilijk te vinden, dus daar ben ik niet bang van.
ik hoop dat we het op een akkoord kunnen gooien met de mannen die onze oude motor nu hebben…maar ja, hij moet wel gereviseerd worden, dus reken maar op 5 a 10.000 EUR, en ik betwijfel of de wagen zoveel in prijs zal stijgen.
in antwoord op: Matching numbers vraagjehoi maarten, kga dat boekske eens moeten kopen precies 8)
in antwoord op: Nieuwe EVO-magazine March/2008hey Hendrik,
ja, eerste maal joh :lol: Mijne maat heeft me het één en ander uitgelegd van sluitertijden en diafragma’s, en that’s about it…het is wel een zeer leuke camera om mee te werken, merci daarvoor hee ;)
Ik moet me oefenen voor op reis naar China hee, ik wil daar echt wel schoone foto’s proberen trekken…
groeten!
Janin antwoord op: Porsche Photography Topic