Aangemaakte reacties
-
Geachte Heren,
het is absoluut niet de bedoeling om wat dan ook “af te breken” of in vraag te stellen…. ik probeer enkel en alleen wat reactie los te weken, voortgaande op informatie die ik uit eerste hand heb…..ik stel vast dat ik daar in slaag…misschien te goed in slaag….. jammer dat deze discussie wat “bitsig” aan het worden is…. ik ga me niet inlaten met uitspraken te doen waarvan ik later wel eens spijt zou van hebben…vandaar…..ik heb het begrepen…laat ons nu maar ophouden….
P.S. Vooraleer ik een oordeel vel over mijn buurman wil ik eerst 30 mijlen in zijn moccasins gelopen hebben..(oud Indiaans spreekwoord)
Gelieve dit onderwerp te sluiten, geachte heer moderator….
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Mvg Philipin antwoord op: boxster voor 2002 betrouwbaar of niet ???Hallo,
Ben blij dit te horen maar heb gisteren nog een gesprek gehad met een “echte” Porsche mekanieker met meer dan 25 jaar ervaring met Porsche en zijn mening blijft ongewijzigd vanaf 2001 zijn ze echt betrouwbaar….
Bedankt voor de reacties Mvg Philipin antwoord op: boxster voor 2002 betrouwbaar of niet ???Om af te sluiten, inderdaad er zijn weinig of geen problemen met een 968.
De mijne staat vanaf vandaag te koop op 2dehands en kapaza.
Succes met de zoektocht !!!
Mvg Philipin antwoord op: waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968Hallo,
Ja hoor, is een handelaar in Oostende langs de Torhoutsesteenweg.
Heb de verkoper gebeld met dezelfde vraagstelling, moest het opzoeken, was het niet zeker….enfin niets meer van gehoord waarschijnlijk omdat de verkoper geen of niet onmiddellijk een antwoord had op mijn vragen..
Zo zie je maar….haal er maar eens ééntje uit die voldoet aan mijn criteria…..niet zo simpel als puntje bij paaltje komt ….ik zal bij de verkoop van mijn 968, binnenkort dus, mijn prijs moeten optrekken want ik heb wel een correct en eerlijk antwoord op die vragen.
Mvg Philipin antwoord op: waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968hallo iedereen,
kan het niet laten om enkele mails op dit forum te plaatsen van mezelf, de vraagsteller en van de verkoper die antwoordt op mijn prangende vragen….wat is jullie mening hierover….Geachte,
heb u gebeld ivm uw 968. Graag volgende inlichtingen. Is er een onderhoudsboekje met historiek. Is de wagen onderhouden bij officiële Porsche dealer? Wanneer en op welke km stand werd de dustributieriem, spanrollen en eventueel waterpomp vervangen. Factuur aanwezig? U schrijft dat de wagen van 1990 is. Bij mijn weten hebben ze de 968 geproduceerd vanaf 1991 ??? Mvg Philip bedankt voor de info.Het antwoord op mijn vragen van de verkoper 968 hieronder;
porsche 968 targa bouwjaar 12 / 91 . beste deze hebben geen distributieriem maar een ketting er zijn maar 5 duizend stuks van gemaakt de moter is een 4cilinder v cam origineel 240 pk . onderhoudsboekje erbij van wat moest gebeuren van dealer de auto is een full opties met km stand 153.395 echte km!!! donker blauw met . origineel kleur van porsche . p.velgen druppel spiegels elkt. ben 2de eigenaar heb deze van duitseland laten komen om dat ze daar beter onderhouden worden . zetels elkt verstelbaar en verwaremd . radio cd . elkt ramen . dak uitneembaar en elkt verstelbaar . 6 vit . abs . en nog meer . beste als deze auto 25 jaar is stijgt hij in waarde en zal hij 1 miljoen bf waard zijn . kost nieuw 3.5 miljoen hoop je nu de 968 weer wat beter hebt leren kennen weet waar ik over praat ben er door bezeten . ps mag weg maar moet niet want lijd geen armoede !!! hoogachtend putman paul mvg .Mijn antwoord op zijn mail, dus mijn antwoord zijn antwoord;
Geachte Mijnheer Putman,
Bedankt voor uw reactie. Ik sta echt versteld van uw technische uitleg…. de 968 van 1991 heeft dus geen distributieriem maar een ketting…dat is nieuw voor mij, maar je bent nooit te oud om bij te leren natuurlijk…en dat de wagen in 1991 meer dan 86.000 euro gekost heeft dat wist ik ook niet….en dat er in 1991 slechts 5000 stuks van gemaakt zijn wist ik ook al niet. Bedankt voor die info….u lijkt mij een echte kenner!
U zult het mij bijgevolg niet kwalijk nemen dat ik uw antwoord op mijn vragen integraal en ongewijzigd op het Porsche Forum plaats…… daar zitten ook heel wat kenners en misschien kunnen die mensen uw technische uitleg beamen en misschien zullen er een pak heel wat bijleren.
Het verheugt mij ook te mogen vernemen dat u geen armoede lijdt….er zijn helaas veel mensen die wel armoede lijden….misschien moeten we beiden onze Porsche verkopen voor het goede doel !
Met vriendelijke groet.
Philipin antwoord op: waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968Rebonjour,
Heb nog iets belangrijks vergeten te vermelden….omdat ik straks mijn 968 verkoop en ik nog twijfel wat ik ervoor ga vragen heb ik alle adverteerders op verschillende populaire tweedehandssites gevraagd of hun 968 Porsche dealer onderhouden werd en op welke kilometerstand en wanneer de distributieriem, spanrollen, ketting nokkenassen werden vervangen en of er een onderhoudsboekje is….
Dit is ondertussen meer dan een week geleden…tot nu toe heeft niemand maar dan ook niemand mij een antwoord gegeven…toeval of niet ???? ik laat dat in het midden. Toen ik twee verkopers van een 968 telefonisch contacteerde dienden ze het beiden op te zoeken, wisten het niet zeker, zal wel zeker…ge eens kijken en terugbellen…. zo zie je maar….in antwoord op: waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968Hallo again
Wat de distributieriem betreft, en de spanrollen, en het kettingkje van de nokkenassen, geeft Porsche op om de 80.000 km of om de 4 jaar.
Eventueel wordt de waterpomp ook vervangen…… bij Porsche kost dit al gauw een 3000 euro….. andere “specialisten” doen het voor de helft of bv FG Porsche voor ongeveer 2000 euro.
Ik herhaal het nogmaals, het onderhoudsboekje en de onderhoudsfakturen zijn het paspoort van de wagen….
Aan mijn 968 werden in twee jaar tijd meer dan 5000 euro kosten aan gedaan om hem tip top in orde te zetten.
Ik heb hem indertijd aangeschaft voor 10.000 euro….dus de rekensom is vlug gemaakt….
Als je natuurlijk het geluk hebt om een goed betrouwbaar exemplaar met volledige historiek, lees paspoort, op de kop te kunnen tikken voor pakweg minder dan 15.000 euro dan doe je een goede zaak. Laat je niet verleiden voor een “goedkoop” exemplaar zonder historiek en paspoort.
Veel succes met de zoektocht…. ik ga volgend jaar mijn 968 te koop zetten wegens nieuwe firmawagen, nieuwe motorfiets K1200GT en vooral wegens veel te weinig rijden om jaarlijks meer dan 700 euro rijtaks en 400 euro verzekering te moeten ophoesten. Er komt een oldtimer van Porsche in de plaats… wat precies wet ik nog niet… Mvg Philip968in antwoord op: waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968hallo,
De 968 is en rijdt helemaal anders dan een SC….. onterecht wat geminacht door velen maar één van de beste Porsches ooit gemaakt. Indertijd zeker even duur als een elf….met een beetje opties kwam je al vlug aan 60.000 euro. Als je een snelle en zuinige Porsche wilt waarbij het rijgedrag aansluit bij een 996 kies je inderdaad voor een 968.
Ik kan het weten want ik heb ze allemaal geprobeerd….zonder dat ik de pretentie heb om te zeggen dat ik een specialist ben…ik spreek hier louter over de voeling met de verschillende types. De 968 is een pracht van een Porsche zalig om mee te rijden… Zoals iedere andere Porsche heeft hij ook wat “tere” punten. Tussen de 100 à150 duizend km is de versnellingsbak een teer punt, gedeeltelijke revisie is dan nodig, kostenplaatje om en bij de 2000 euro…voor de rest geen noemenswaardige andere minpunten uitgezonderd natuurlijk wanneer en op welke kilometerstand zijn de distributieriem en de spanrollen vernieuwd. En de kettingspanner van de nokkenassen, niet te vergeten. (kun je horen wanneer deze dient vervangen te worden). De wagen mag niet trillen en evenmin roken…. het rijcomfort is echt heel goed.
Toch nog even meegeven dat je een 968 kunt kopen van 10.000 euro en ééntje van 16.000 euro. Het onderhoudsboekje is het paspoort van de wagen..is de wagen al dan niet Porsche dealer onderhouden….optische staat, interieur…mechanische staat…als je zeker wilt zijn vraag een volledige checkup aan bij een officiële Porsche dealer…..kost je 75 euro en zo koop je geen kat in een zak…
Als besluit wil ik u melden dat ik een prachtige 968 staan heb, in bijna concourstaat en in feite meer onderhouden dan het nodig is…. het is wel een coupé, geen cabrio. Volgend jaar zet ik hem te koop, wegens niet genoeg mee rijden, slechts 2000 km per jaar….. om die reden ga ik straks op zoek naar een oldtimer…wie weet kunnen we zaken doen…
Eén feit is zeker, als je een perfecte 968 wilt in Aventuragreen met zwart onberispelijk lederen interieur en meer dan tip top in orde..wel ik heb er één staan…. succes !!!!! Mvg Philipin antwoord op: waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968Bij mijn weten is het soundsysteem met 10 boxen en twee crossovers in de portieren en een versterker onder de bestuurderszetel niet standaard.
Bij deze optie zitten er in elke deur 3 luidsprekers met één crossover (scheidingsfilter) en een versterker onder de bestuurderszetel. Achteraan zitten er ook nog eens twee boxen aan elke zijkant. Totaal dus 10 boxen en een versterker en twee crossovers.
Bij het vernieuwen van het oude Blaupunkt exemplaar, die ook al niet meer origineel was, heeft Jack in the Box, allle kabels vernieuwd en de rest gesuprimeerd en een er nieuwe radio/CD van Sony 4X45 watt in gestopt. Speelt zeer goed nu! Misschien even kijken of die optie met code….??? er bij jouw inzit. Anders op zoek gaan naar een goede passende box van een goed merk…let wel, de klankkasten zijn de belangrijkste schakel in het geheel. Mvg Philipin antwoord op: geluidsinstallatie in 968Hallo,
Dankjewel voor de reactie….inderdaad de 968 is meer dan goed onderhouden en werd steeds in een droge garage gestald. Naar het schijnt kun je duidelijk een storend geluid horen indien de kettingspanner aan vervanging toe is…. de waterpomp lekt niet, da’s ook een feit… en volgens RS Motors is er nog geen zichtbare slijtage aan de riem….misschien moet ik inderdaad van een groot probleem een klein maken en van een klein …..geen…..
in antwoord op: vervangen distributieriem 968Hallo,
Bedankt voor de info ivm de banden.
Tot mijn grote spijt heeft de verkoper van de 17 inch velgen mij goed bedrogen. Ik heb zelf de velgen bij aankoop niet kunnen controleren
daar ik op dat moment 8 gebroken en 8 gebarsten ribben had wegens een ongeval met de motorfiets. De bedrieger in kwestie, een zekere Frank Holtappels uit Limburg beweerde tot 3 maal toe dat het originele Porsche velgen waren afkomstig van een 968 en met goede banden op.
Meneer is zelf een Porsche liefhebber met een 997 in zijn garage. Ik koop dus de velgen ter goeder trouw en geloof die kerel op zijn woord en betaal 600 € voor velgen die niet op mijn 968 passen maar wel op een 911 tot model 964. Bij nader toezien zijn de banden allen beschadigd waarschijnlijk van tegen de carrosserie van een wagen te schuren…..
Totdaar mijn verhaal….kan er mij iemand gedetaillerd vertellen of er cup velgen zijn van 17 inch of 18 inch die wel op mijn 968 passen en waar ik die kan vinden (omgeving Brugge) of weet u iemand die er te koop heeft.
Bedankt voor de info….P.S. De made in Italy cupvelgen 17 inch die niet op mijn 968 passen maar wel zeer mooi zijn, zonder beschadigingen…als nieuw verkoop ik straks door voor 350 € ….. Mvg Philip
P.s. Deze velgen hebben volgens Van Zweeden in Middelburg indertijd 1000 € gekost voor 4 stuks.goeiedag allemaal,
Mag ik jullie vragen om voor de rit van 24 maart allemaal mooi weer te projecteren ipv over regen te praten….het wordt dus een stralend lenteweertje…zullen we dat zo afspreken?? Alvast bedankt !!!
Annie en ikzelf zullen in ieder geval van de partij zijn. We zijn ondertussen lid geworden van P.C.T. en zijn benieuwd naar de nieuwe entourage… graag tot dan !!!!
8)in antwoord op: Porschen met pasen 24/03/2008 (editie5)Hallo,
Bedankt voor het helse gezelschap van zondagmiddag….. soms ging het wel iets te vlug voor Annie en mezelf… prachtig weer in een stukje prachtige natuur die ons helaas, in een poging om de 997 te volgen, soms te vlug voorbijflitste..maar goed geen gezeur…na de sanitaire stop te Lissewege was het tempo wat beter….
Nogmaals bedankt iedereen, ook voor de foto’s….het filmpke heb ik helaas niet kunnen openen dus spreek ik voorlopig nog een pilleke aan om alles in goede banen te kunnen glij.. sorry leiden met korte ei !!!
Tot later…zedig zijn en niet op het gras rijden !!!! Mvg Annie en Philip
:lol:in antwoord op: poldertochtje 9 december ?hallo,
misschien komen we af… hangt een beetje af van wanneer we van tafel zijn deze middag….moeten dus zeker om 13u00 kunnen vertrekken om omstreeks 13u30 in Oostende te zijn en dat wordt wat krap maar we doen ons best… Annie en Philip
in antwoord op: poldertochtje 9 december ?Nogmaals bedankt voor de begeleiding en de organisatie van de “poldertocht”. Zeer geslaagd ondanks de nattigheid. Zeker voor herhaling vatbaar bij betere weersomstandigheden. Ben echt op plaatsen geweest die mij totaal onbekend waren. We hebben genoten…zo zie je maar dat je niet altijd een roadbook of iets dergelijks nodig hebt..met een beetje geduld en respect voor elkaar lukt dat prima! Tot de volgende keer… Zeker doen !!! Mvg Annie en Philip
in antwoord op: poldertochtje 9 december ?