Aangemaakte reacties
-
Niemand? Van het Nederlandse Porscheforum komt er een serieuze delegatie, en als special guest komt de nieuwe Panamera turbo in avant-premiere naar Belgie. verder nog heel wat moois , bugatti, ferrari, lambo, entree enkel als je met een special car komt, en allerhande aangepaste hapjes…
in antwoord op: cars & coffeeWe rijden er nu al een maandje mee rond en de reacties blijven unaniem enthousiast. Wat betreft het verschil in looks met de cayman, je moet al echt een kenner zijn om te weten dat het hier een boxster betreft, de daklijn en vorm is identiek, je kan het alleen zien eigenlijk aan het feit dat er vooraan een naad zit waar de hardtop tegen de voorruit gemonteerd wordt, en door het feit dat de naad aan de achtervleugel een iets andere lijn heeft. Had als test tegen een mede-porsche-kenner gezegd dat ik een cayman bijgekocht had :D , in dezelfde kleur als mijn boxster , en hij heeft hem bekeken en niks gemerkt.
wat betreft rijden, dat gaat zonder suizen of rammeltjes, ramen sluiten prima aan, kortom, 100% tevreden. Ook garantie is bij zeintec geen loos woord, de enkele probleempjes die we hadden zijn volledig vergoed(na 2 dagen al geld op rekening!!!), we mochten zelf kiezen waar we het lieten repareren,kortom schitterend.
Heb als test de hardtop er al eens volledig terug afgenomen en terug geinstalleerd om te kijken of dat gemakkelijk gaat : ging moeiteloos en hij moet ook niet opnieuw afgesteld worden ofzo ( wel rekening houden dat de zeintec hardtop net iets meer weegt dan de originele hardtop, mijn vriendin vondt het redelijk zwaar heffen :D ). Ik schat zo dat je moet rekenen op 20 minuten werk om de ombouw te doen eens het zonnetje daar is, dat valt mijns inziens goed mee!
Wat me ook opvalt is dat de boxster nog net iets strakker stuurt met de zeintop gemonteerd.
Het enige nadeel dat ik er van ga hebben is dat ik denk dat de 951Turbo nu helemaal niet meer gebruikt gaat worden. Misschien toch eens een ander baasje voor hem zoeken, want hij kijkt precies zo zielig telkens ik de porckster pak… :lol:in antwoord op: zeintec hardtopBoxster S kopen met PSM , rijdt super, ook door sneeuw.
Of 944 turbo, das lachen nu, voorwielen blijven terplekke staan en de rest draait er rond :D911 wordt nu nog erger dan anders gehinderd door zijn zware rugzakje achteraan he.
Vroeger gooiden ze nogal eens een zak of twee zand in het vooronder.
in antwoord op: glad wegdekde 16e september wordt dan wel een hele gelukkige dag!
en idd idem aan alle andere forumleden :)
in antwoord op: Beste wensen voor 2009 !!!!Ook ik heb gestort,
alhoewel ik eigenlijk niet weet of dit wel echt is.
Maar laten we zeggen dat ik het risico niet wil lopen dat het wel echt is.Vind het wel een beetje raar dat de vader/initiatiefnemer of who-ever niet eerder begonnen is met deze inzameling, toen er nog meer te redden was.
Want als ik het goed begrijp stopt het medicijn de ziekte enkel, draait het de blindheid ondertussen enzo niet terug.En die teller vind ik wel macaber, kan me bijna niet voorstellen dat een papa dit kan op een site zetten….
Maar zoals gezegd , die paar euros kunnen er best af en als het een scam is, dan zal mijn eeuwige misprijzen tov de scammer zwaarder wegen dan de verloren centjes, en is het echt waar , dan zijn die mensen veel meer met die centjes dan ik er ooit plezier of nut zou kunnen uithalen.
in antwoord op: Red Sandrajep,
is speciaal voor de 986 met het oude model geleidersstel
in antwoord op: achterruitje kan niet tegen de kouom hem ergens te plaatsen ZONDER zo weinig mogelijk schade te brengen aan het interieur, stel ik voor dat je twee grote bouten dwars door het dashboard slaat, eentje liefst door toerenteller en al. :twisted:
Als je de schade wil beperken: zoek een makkelijk te verkrijgen en ook makkelijk uit te wisselen afdekplaatje uit , en koop meteen een nieuw exemplaar ervan. Plaats de tripmaster op het nieuwe plaatje en hou het oude goed bij! ( Kleef het desnoods ergens binnen in het dashboard voor later.)
in antwoord op: tripmasterheb het nog niet geplaatst, maar wel eens bekeken, is goed materiaal, fijn afgewerkt,maar ik wacht op wat warmer weer om het te plaatsen, als ik de kap nu plaats, en ze strak zet, gaat ze misschien in de zomer uitzetten.
Levering was ook snel, donderdag besteld en maandagmorgen was ze erin antwoord op: achterruitje kan niet tegen de kouik heb zondag een hele tijd rond de carrera-to-china-porsche lopen rondkijken op de parking van het tankstation in Tessenderlo , maar er was niemand te zien, en ook geen andere Porsches ??? Waar waren jullie ?
in antwoord op: Officiële Start van Carrera To ChinaIk ben 1.93m , en voor mij past de boxster als een handschoen. ik lepel mezelf erin en vergroei dan als het ware met de wagen :D .
heb in september nog een roadtrip gedaan, 6000KM op 5 dagen, geen enkel probleem, vond het zelfs comfortabeler na een paar uur rijden dan mijn Mercedes of de Sharan van TOTMBO
lol, nopes, ik sta er echt niet voor bekend dat ik graag teveel betaal.
BAS in UK, 575 EURO verzendkosten inclusief voor een volledig nieuwe kap met glazen ruitje.Ik denk niet dat je zelfs het hoesje voor die prijs bij Porsche vindt.
Ongelooflijk hoe laag die Pond staat tegenwoordig.
in antwoord op: achterruitje kan niet tegen de kouBJ 2002, en ja , het is mogelijk met hetzelfde dakmechanisme, en ja, gelukkig doet zot zijn geen pijn.
Zetelverwarming op , verwarming en blazers op Hi , en het is net of het nog 30 graden is. Is veel warmer dan in m’n MGB, al heb ik daar dan weer zo’n leuke gevoeurde bontmuts op, da is ook lekker warm.
Alds het niet regent, gooi ik de cabrio open, daar heb ik ‘m voor gekocht :D
in antwoord op: achterruitje kan niet tegen de kouPorsche bezig aan beste financiele zet in de geschiedenis van de beurzen
en neemt tegelijkertijd wraak op de zo gehate Hedge-funds die Porsche in het verleden financiele schade berokkenden. Vooral het laatste zinnetje is wel grappig.How Porsche fleeced hedge funds and roiled the world’s financial markets
GREAT cornering and eye-popping acceleration make Porsche’s cars popular among thrill-seeking bankers and hedge-fund managers. Now its clients are discovering that the carmaker itself has an unexpected talent for cornering markets. In a few tumultuous days it is thought to have made a cool €6 billion-12 billion ($7.5 billion-15 billion) on the share price of Volkswagen (VW)—a coup that has roiled the world’s financial markets.
Porsche’s gambit was as old as finance itself. For about three years it had been steadily increasing its stake in VW, a much larger yet less profitable carmaker with which it shares a little production. Its buying had driven up the price of VW’s shares to above the level at which it would make any economic sense for Porsche to buy VW. Seeing this, hedge funds sold shares in VW that they did not own. One strategy was a bet that VW’s share price would fall. Some also bought shares in Porsche, in a wager that shares of both would converge.
The risks of short selling should have been apparent to the brightest hedge-fund managers in Mayfair and Greenwich because of widespread suspicion that Porsche, a dab hand in currency-derivatives markets, was also mucking about with options on VW stock. Adam Jonas of Morgan Stanley warned clients on October 8th of the danger of playing “billionaire’s poker†by betting against Porsche. Max Warburton of Alliance Bernstein said Porsche could make billions by squeezing short-sellers of VW’s shares.
At the time Porsche dismissed these musings as a “fairy-taleâ€. But on October 26th it executed a handbrake turn, saying that it owned nearly 43% of VW’s shares outright and had derivative contracts on nearly 32% more. That meant it had tied up almost all of the freely available shares (the rest are held by the state government and index funds). Hedge funds quickly did the maths, concluding that they could be caught in an “infinite squeeze†in which they were forced to buy shares at any price.
Their frenzied buying sent VW’s share price soaring (see chart). After languishing below €200 last year, it jumped to more than €1,005 at one point on October 28th, briefly making VW the world’s most valuable company. Porsche may have made paper gains of €30 billion-40 billion in what one analyst described as “one of the most brilliantly conceived wealth transfers ever.†Porsche says it never intended to make money on derivatives and only bought them to protect its planned purchases of VW stock. On October 29th it said that it would settle up to 5% of its VW options, freeing up a similar portion of stock and sending the price down again.
Hedge funds that take bad bets may garner little sympathy, but the VW saga does more than punish a few “locustsâ€. On October 28th shares in Morgan Stanley, Goldman Sachs and Société Générale wobbled on worries (denied by all) that they might also be exposed to VW. If the losses are big enough to cause the failure of even a few hedge funds, that would spell more pain for the battered banking system. Other casualties include buyers of passive funds that track the German market who will end up with a disproportionate stake in VW within their portfolios. With VW’s share price falling again, those who sell now will lock in a loss.
The greatest damage is to the reputation of Germany’s capital markets, where regulators are now belatedly investigating what went on. Allowing acquirers to build large secret stakes in bid targets does nothing for confidence. Even Porsche may come to rue its coup. “They may struggle to sell 911s to hedge-fund managers for years and years to come,†says one investor.
met dank aan : http://www.economist.com/finance/dis…ry_id=12523898in antwoord op: VW-aandeel veert 90 procent hoger na overname door PorscheHoi,
wat betreft de koppeling , die kan je niet testen want de tiptronic heeft er geen. Hij heeft enkel een koppelomvormer ( soort van viscokoppeling), en die gaat eigenlijk bijna nooit kapot . Je kan een automaat testen, maar niet zoals bij een handgeschakelde, testen van een automaat gebeurt bij een specialist door de systeemdrukken te meten etc.. Het enige wat je zelf kan doen is rijden met dat ding en met verschillende pedaalstanden voelen of de versnellingen vlot en zonder schokken overgaan. Wat ik ook meestal probeer is achteruitschakelen, remmen tot stilstand,snel in vooruit schakelen en gas geven, en dan kijken wat de reactiesnelheid is.
En ook , zou het al bijna vergeten ,eerst even kijken of de olie op het juiste peil staat, even ruiken aan de olie aan de peilstok of hij verbrand ruikt of een vreemde kleur heeft.
Maar normaal gezien hebben automaatbakken van het “oude” type, zoals de tiptronic van Porsche, weinig of geen problemen.
Als je wil heb ik wel nog een volledige diagnosehandleiding over de tiptronic G40 , zal deze PM’enin antwoord op: testen koppeling automaat/tiptronicik weet niet of ik daar mijn centjes durf naartoesturen. Iemand hier al iets van gekocht?
in antwoord op: Tracking device