Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 236)
    • Is ook leuk, maar wel 100€ duurder en twee abonnementen erbij. Die andere is enkel aankoop denk ik.
      Daarom had ik graag ervarings-info.

        Inderdaad, bij de SC is dit een betere plaats. Wel opletten dat je niet boven de 5 meter kabellengte gaat wilde ik zeggen, maar dit werkt autonoom dus geen kabel van aan de radio natuurlijk :oops: (het is nog vroeg he). Wel opletten dat je hem aan een afgezekerde stroomdraad aansluit die niet uitgaat bij contact af, als je er anders niet genoeg mee rijdt denk ik dat de batterij van dat ding wel eens snel leeg kan geraken.Enig idee wat het stroomverbruik van dat ding is?
        (ben gewoon te lui om track and trace device drie keer te schrijven hoor, “ding”is echt niet negatief bedoeld)

        Laat je ons wel even weten hoe het werkt? Ik ben voor die prijs namelijk ook wel geinteresseerd. Geeft toch een veiliger gevoel als je hem kan traceren.

          Beste is doen wat ze vragen, hoe idioot ook, indien mogelijk. Anders : vragen naar stationschef, en vragen of hij officieel op papier wil zetten waarom het vtg niet gekeurd wordt, helpt ook nogal eens.Maar: als het dan werkelijk niet in orde is, riskeer je wel met een loupe gekeurd te worden.
          Als ik raden mag , ga jij naar de keuring in Diest?

            Hoi, niet echt ervaring met deze dingen, wil wel van je weten of het een beetje ordentelijk werkt.

            Maar aangezien de tracker met een GPS- en een GSM antenne werkt,en ik hiermee wel wat ervaring heb, heb ik misschien wel een tip waar je hem kwijtkan. Alleen is het moeilijk te raden in welk type porsche je het wil inbouwen. in een 996-Boxster-997 bouw ik ze meestal in in de ruimte waar ook de luidsprekers zitten onder het voorraam ( luidsprekerrooster eruit en evt speaker, en hop, een hele grote beschikbare ruimte links ervan. wel opletten dat je niet onder een staalplaat plaatst ivm GPS- en GSM-signaal)

              Een van de betere zit niet zo ver weg, op 45 km (Baasrode) , kijk eens op RSR-motors. :D

                Ja, hier kan alles he Koen, we hebben hier een Burgemeester die dronken een aanrijding veroorzaakt,weigert te wachten op politie, en daarna de term vluchtmisdrijf kan laten veranderen in verlaten van de plaats van het ongeval en nog vrijgesproken wordt ook.
                Maar ik heb me laten vertellen dat een van de hoge pakkemannen eens iets serieus aan de hand gehad heeft in de familie met een oldtimer, en dat een o-plaat sindsdien als een rode lap op een stier werkt hier.

                  Eindelijk iemand die me eens gelooft,*opluchting* :D

                  Jammer, want ik zou het echt leuk vinden van wat meer oldtimers in ons straatbeeld te zien hier, maar voor de niet-Beringenaars, wees hierbij gewaarschuwd, als je naar Beringen moet met de oldtimer, passeer bij mij in Vorst-Laakdal, ik woon sinds kort net buiten hun jurisdictie, kan je een lekker koffietje krijgen, en krijg je mijn oldtimer wel effe mee die voor dagelijks gebruik gekeurd is om het laatste stukje met een gerust hart af te leggen…

                    *ZUCHT* ik ga mezelf hier niet herhalen, maar ik denk dat jullie geluk hebben dat jullie niet in de zone Beringen wonen. hier worden alle o-platen systematisch aangehouden en gecontroleerd, en ze worden allemaal direct naar de rechtbank verwezen. Er is bij mijn weten nog geen enkele veroordeeld alleen voor het rijden met o-platen, maar op die manier proberen ze hier een afschrikbeleid te voeren tegen de o-platen denk ik.

                    ter illustratie : hier een soortgelijk verhaal van iemand anders die ook hier in de politiezone woont, gewoon even gegoogled : http://forum.cleaned.be/index.php?showt … ntry842689

                      @911-lover

                      gehoord van Clarkson op Top Gear : Audi is the new BMW.
                      Dat speciale publiek waar jij het over hebt zou zich nu op Audi aan het storten zijn :D .
                      Misschien gewoon pinkers in het algemeen afschaffen? :evil:

                      wat betreft het onderzoek ben ik er nog niet uit want ik ben attractief en arrogant (porsche) en grijs en oud (mercedes)?????
                      Was een tijdje geleden op de radio ook dit onderzoek, ik stond toen net aan de rode lichten met de open boxster naast een CLK320 cabrio ook open met een jonge deerne erin, allebei zelfde zender opstaan, zij keek en ik keek, en lachen geblazen.

                        aan 3,6RS: je vergeet 1 ding, en dat is dat een O-plaat keuring slechts 1 maal hoeft te gebeuren bij inschrijving als oldtimer, en daarna nooit meer zolang de eigenaar gelijk blijft. De mogelijkheid is er dus dat iemand 1x naar de keuring gaat en dan niks maar dan ook helemaal niks meer aan zijn auto doet voor verschillende jaren en met een echt wrak rondrijdt voor vele jaren, waar dit bij een andere auto tenminste nog 1x per jaar door een onafhankelijke keuringsdienst nagezien wordt.
                        Let wel ik zeg “de mogelijkheid is er”, ik weet ook dat de meeste oldtimerbezitters hun wagen beter onderhouden dan de gemiddelde gewone bestuurder, maar er zijn nu eenmaal uitzonderingen jammer genoeg.
                        En dan over het breken van remleidingen vlak na de keuring: er is inderdaad de kans dat dit vlak na de keuring gebeurt, we praten nu eenmaal over mechaniek en over mensen die dit controleren,beiden zijn niet onfeilbaar. Maar je zal het met me eens moeten zijn dat de kans veel kleiner is dat dit elk jaar niet gezien wordt als je jaarlijks op controle moet en dat op die manier de malafide O-plaatrijders die nooit moeten gecontroleerd worden vrij spel hebben.
                        Jij bent misschien wel perfect in orde hoor, en chapeau daarvoor dan.

                        Maar ik ben wel een beetje uw persoonlijk gerichte verdachtmakingen beu eigenlijk.
                        Nee, ik moet nooit teruggaan met mijn dagelijkse wagen (behalve een keer toen een nieuwe jonge keurder er van overtuigd was dat je nooit origineel achteraan bredere banden kon hebben dan vooraan, zelfs niet op een Porsche en ik een attest bij Porsche moest halen hiervoor) en nee die vriendin van mij had geen andere duistere dingen die niet klopten.
                        Ik wil de bal trouwens bereidwillig terugkaatsen: als je zo tegen de keuring opziet dan zegt dat voor mij ook genoeg. dan zal er wel meer aan de hand zijn.(is jouw redenering toch?) :twisted: (let op de emoticon )

                        Dit forum is dacht ik bedoeld voor mensen om te kunnen leren van de ervaringen van anderen en het staat mijns inziens iedereen vrij zijn/haar mening te geven (zolang het geen persoonlijke aanvallen zijn).
                        Als jij persé de O-plaat wilt aanraden, ga uw gang maar ik geef dan als kanttekening gewoon even weer wat er kan gebeuren als je niet met de o-plaat rijdt zoals waarvoor ze voorzien is : enkel van ,naar en tijdens officieel toegelaten manifestaties of proefritten tbv deze manifestaties, en dit tussen zonsopgang en zonsondergang op 25 km rond de woning.(Bron: FGOV). http://www.mobilit.fgov.be/data/forms/div/modoldtn.doc
                        Daar ging het trouwens in de start van dit draadje ook over , de vraagsteller zegt dat hij maar 1x per maand, sporadisch meer rijdt, dus als dit enkel voor manifestaties en de proefritten met het oog op de manifestaties is , geen probleem , anders: oppassen want niet conform het papiertje dat je ondertekend :!: bij inschrijving als oldtimer.
                        Ik weet trouwens dat velen op dit forum mijn mening toegedaan zijn.
                        Hierbij sluit ik dit hoofdstukje af, als je nog meer grieven persoonlijk tegen mij of mijn mening hebt, gebruik dan de PB knop onderaan want dit helpt de rest niet verder, of als je echt hierover op het forum wil doorbomen, open een nieuw topic in algemeen ofzo ,en ik discussieer graag verder,want ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we eigenlijk zelfs op dezelfde lijn zitten als ik je andere reacties lees.

                        Back on topic treed ik de anderen bij, er zijn voldoende goedkope vormen van classic-verzekering, en een tip :idea: : vraag ook eens info over het gebruik als tweede (derde etc) voertuig met maar 1 of 2 toegelaten bestuurder(s), dat haalt de premie ook lekker omlaag en dan heb je helemaal geen beperkingen en moet je wagen zelfs geen 25 jaar zijn (Winterthur bvb doet dit maar waarsch. anderen ook). Ik betaal enkel voor mijn eerste dagelijkse wagen de volle verzekeringspremie en de rest ligt zo tussen 100 en 200 EURO jaarpremie, zelfs de boxster S kost mij zo maar 213 EURO per jaar aan BA-verzekering en die is bijlange nog geen 25 :D . (heb wel BM -2)

                          Mijn beste,
                          als je even de emoticons bekijkt en daaraan de uitspraken op hun ironische waarde toetst,zal je zien je dat ik echt niet zo gefrustreerd ben, maar ik wil nog best wel even reageren op bepaalde dingen :D
                          Een echte oldtimer is voor mij een(liefst goed onderhouden maar eigenlijk maakt dat geen verschil) oude wagen, volgens de belgische wetgeving is het een wagen van 25 jaar of ouder. Een O-plaat zegt in deze niks, want nog niet zo lang geleden bestond de O-plaat niet, en er rijden nog veel karretjes onder het niet-keuringsstatuut rond met gewone, onopvallende nummerplaten.
                          Wat betreft eerst met O-platen en daarna om goede : doe ik ook, alleen rij ik er tussendoor geen kilometers mee rond als dat niet mag. Ik ga naar de keuring voor o-platen, rij naar huis, wacht op de platen en rij terug naar de gewone keuring: wacht terug op de platen en klaar. kost mij een ritje extra, 61.5€ BIV, 1/12 van 35 Euro rijtaks en dan de gewone kosten. Geen garagist nodig met Z-platen ( want zelfs een Z-plaat mag eigenlijk niet met een ongekeurde auto, enkel ZZ (proefrittenplaat) van en naar de keuring)
                          Het enige wat ik wil naar voren brengen is eigenlijk dat ik uit eigen ervaring en de ervaring van heel wat kennissen uit de oldtimerwereld weet dat de O-plaat reglementering met haken en ogen aan mekaar hangt, en je echt afhankelijk bent van de goede/slechte zinnen van de dienstdoende pakkeman. Tenzij je alleen punktueel de letter van de wet volgt, en hoe ga je bewijzen dat je een proefrit maakt met het oog op een manifestatie als je geen garagist bent of geen inschrijving van die manifestatie kan voorleggen…
                          (Ook ik ben een voorstander van onschuldig tot de schuld bewezen is, jammer genoeg houdt dit voor de rechtbank niet altijd hetzelfde in.)

                          MIJN overtuiging ( let op het woord MIJN) is dan ook : ik ga elk jaar naar de keuring, dan ben ik voor de wet en voor de verzekering zeker helemaal in orde. Alleen jammer dat ik nog steeds zo vaak moet stoppen voor controle enkel en alleen omdat ik de oudere auto’s mooier vind dan de huidige eenheidsworst-blikken-karretjes( uitzonderingen, o.a. uit Zuffenhausen uitgesloten natuurlijk :) )
                          MIJN boodschap aan al diegenen die graag dikwijls langs de kant gaan staan en met een uitgestreken gezicht zeggen : “jamaar ik ben een proefrit aan het doen “, met de zakken van het grootwarenhuis of de picknickmand nog op de achterbank, ga uw gang , maar wees bij deze gewaarschuwd…
                          En nog even ter info : die vriendin van mij had alle papieren bij en was volledig verzekerd, had haar gordel aan, reed niet te snel, is blond en ziet er niet slecht uit, weet dit ook te gebruiken normaal in zulke zaken :wink: , en was net als ik ervan overtuigd dat er een (kleine) boete of slechts een waarschuwing in de bus zou vallen maar was en is net als ik zeer verbaasd dat hieraan zulke gevolgen vasthangen. Wat iedereen vergeet is dat je eigenlijk zonder nummerplaat rondrijdt dan , althans zonder geldige nummerplaat, en zonder geldige verzekering ook nog in de meeste gevallen.Redelijk zware overtreding dus. (is net zoiets als een opgedreven brommertje, je voldoet niet aan de voorwaarden en valt in een andere categorrie: gevolg: rijden zonder verzekering , nummerplaat , rijbewijs ook nog als je nog geen 18 bent … vraag maar eens aan iemand die een zoontje/dochtertje heeft dat op een te snel brommertje een dodelijk ongeval veroorzaakt, zo ken ik er persoonlijk eentje, zal nooit geen eigendommen meer hebben)
                          Ik had natuurlijk wel een mooi : heb ik het u niet gezegd-moment.
                          Trouwens, ze moet naar de rechtbank, maar ze is nog niet veroordeeld he, ik heb een zeer goede vriend die een nogal gevreesd advocaat is en in de weekends ook graag aan oude karretjes sleutelt en ermee rondrijd, en die wilde wel eens zien “wat voor verf dat ging pakken”. Maar ze moet wel gaan he , veel meer tijdverlies dan een uurke naar de keuring, en als ze een advocaat had moeten pakken op eigen kosten ook meer dan die 30€ ….

                          IK heb ook liever dat degene met zijn oude mercedes 190D bvb ( nu ook al oldtimer jaja) die niet meer door de gewone keuring geraakt en dan maar op oldtimerplaten rijdt en door zijn remmen trapt en dan mijn mooie goed onderhouden juweeltje platrijdt dat niet zou kunnen doen, maar de wet is zo dat dat ongestraft kan, als hij net een proefrit deed om naar een meeting van oude 190 D’s te gaan bijvoorbeeld, maar net zomin vind ik het een aangename gedachte dat 1 op 10 onverzekerd rondrijdt…

                          Ik vind gewoon, zorg dat je in orde bent, ik weet zo dat ik onbezorgd van mijn karretjes kan genieten en ik ben dan ook PERSOONLIJK een voorstander van het afschaffen van de O-platen voor wat betreft de vrijstelling van de keuring. Maar ik kan me voorstellen dat dat een hele resem reacties gaat teweegbrengen :P P P .
                          Anyway: ik heb geen schrik voor de keuring, al heb ik er zelf ook al dikwijls stoten meegemaakt die me het bloed deden koken(ik kom er dan ook dikwijls… )

                            Toch wel, een proefrit doe je niet in je zondagse kleren vond de agent, en zeker niet een vrouw :shock: .Bovendien had hij de wagen al meerdere keren zien rijden zei hij (alhoewel dat geen argument kan zijn denk ik want dan had hij ze maar moeten tegenhouden al die keren denk ik dan).
                            Ik zeg ook nergens dat je niet met 2 man een proefrit mag doen, ik bedoelde gewoon dat je verhaal van een proefrit sowieso iets minder plausibel is als je met 5 vrouwen in naaldhakken in een auto zit , dan wanneer er 1 bestuurder met een goed-geoliede overall achter het stuur zit, dus dat ze er alleen inzat ,niet volgeladen ofzo.
                            Vraag maar eens na aan al degenen die in de politiezone Beringen-Ham-Tessenderlo rondrijden met O-platen: daar heerst momenteel (het laatste jaar) een heuse klopjacht op oldtimers. Zelfs ik, met allemaal normale platen op de oldtimers, wordt telkens aan de kant gezet om te kijken of er geen andere platen ophangen ofzo :roll: .
                            Ik heb trouwens op vele oldtimermeetings al soortgelijke signalen opgevangen over heel het land.
                            En terecht trouwens vind ik :wink: .
                            Als al die ouwe opgekalefaterde brol er eens uitgefilterd wordt gaat de prijs van de echte oldtimers misschien terug een beetje omhoog en kan ik de eraan besteedde tijd en centjes tenminste een beetje beter verantwoorden :twisted: .

                              Mijn vroegere vriendin moet volgende maand voor de rechtbank komen voor het rijden met een O-plaat.
                              O-plaat is enkel voor het rijden van en naar de garage en van en naar en tijdens (officieel!) georganiseerde ritten. Heb je er iemand bij inzitten, of stop je ergens anders dan een garage of tankstation kan je het al zitten hebben. De meeste bezitters nemen de voorwaarden van oldtimers als Of/Of, maar volgens de rechtbank is het en/en >>> dus enkel op 25 km rond de deur EN voor proefrit EN tussen zonsopgang en Zonsondergang.
                              Goede raad : O=plaat is niks , ook niet verzekeringstechnisch, als je iets serieus aan de hand hebt zul je met een factuur van de garage moeten afkomen of een bewijs van een inschrijving voor een officieel ingericht evenement (georganiseerd door een officieel erkende oldtimervereniging aangesloten bij welbepaalde bond etc etc , met toestemming van alle gemeentebesturen etc.) of de verzekering trekt zich terug, onafhankelijk van wat je makelaar je ook verteld heeft.
                              (Zij werd tegengehouden op de middag op 3 km van haar woning, alleen in de wagen en ook zij zei dat het een proefrit was , maar dat helpt klaarblijkelijk niks, ze is ‘s anderendaags naar de keuring gereden en had geen enkele opmerking op de gewone keuring dus het was geen wrak ofzo , een mooie 350 SL Mercedes zelfs, ze hadden gewoon eerst O-platen gepakt om direct te kunnen rijden en niet naar Z-platen te moeten zoeken, en daarna terug op hun gemak gewone keuring te kunnen doen).
                              Als je met je auto wil rijden , ga dan 1x per jaar naar de keuring, als je dat er niet voor over hebt geloof ik er ook niks van dat je auto voor de rest wel de aandacht krijgt die een oudje echt wel nodig heeft.
                              bijna geen enkele garage bekijkt de remleidingen , ophanging etc zoals op de keuring of heeft de testtoestellen hiervoor.
                              En Ohja, ook ik heb meerdere oudjes , 2xporsche, 2x mercedes, MGB, amerikaan en nog wat spul dat nog niet rijklaar is , maar alle wagens die rijden , zijn allemaal gekeurd, ook al rijden sommigen maar 1x per maand.
                              Ook een ritje van en naar de keuring kan een leuk uitstapje zijn als hij goed in orde is. :D

                              En KRAVEN: Uitstootreglementering is afhankelijk van het bouwjaar van je voertuig, de regels die golden in het jaar van jouw voertuig blijven nu ook gelden, enkel hoe nieuwer het voertuig , hoe strenger de regels.

                                Zal ik mijn kroost er ook maar aan toevoegen dan:

                                356 :

                                356A coupe T2 Oranjerood 1958/ vader porsche914orange
                                356 A Cabrio T2 Auratiumgreen bwj 1958 / Peter356AT2

                                356 B T6 S coupe champagneyellow (1963) Stef69
                                “porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]

                                912:

                                912 bwj. 69 farbegelb/Porschke
                                912 bwj. 66 lichtivoor/Mark1

                                914 :

                                74′ 2.0l signal orange( vader porsche914orange)

                                924 :

                                924 ’80 Groen /morgoth924
                                924 ’81 Grijs /951 S
                                924 turbo ’80 Grijs /951 S
                                924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt

                                944 :

                                944 Alpinweiss NA ’82 /Guy
                                944 Turbo Wit/Martini /911-lover
                                944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
                                944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
                                944 Turbo Groen /Carrera RS
                                944 Rood ’87 Turbooke
                                944 2.5 Indische rood ’83 /Targaboy
                                944 2.5 targa ’87/Alex
                                944 turbo zermatt silber ’85/porschke
                                944 S 1987 (zermatt silber) / Kleinekastenteufel & Jack-in-the-box
                                944 Turbo 1987 zwart / Yabba944

                                968 :

                                968 Coupé Nachtblau /rufie
                                968CS Maritim blau /911-lover

                                928 :

                                928 ’80 pacific blauw /porschke
                                928 ’80 zilver / BIG charlie

                                911 :

                                911T 2.2 targa 71′ / vader porsche914orange
                                911T coupé 2.0 ’69 bahama yellow/wreckah
                                911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
                                911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
                                911 coupé 3.0 bwj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
                                911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
                                911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /Maddict
                                911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
                                911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
                                911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
                                911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
                                911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
                                911 speedster wtl (rood) /lv930
                                930 turbo’89 (steingrau) /lv930
                                911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
                                911 SC ’80 / 924carreragt
                                930 turbo’85(zwart)gunther930turbo
                                911 3.2 bwj. ’87 (wit) / SidewindR
                                911 3.0 sc bwj 80 (wit) the body docter
                                911 3.2 ’85 Turbolook Blauw / Geert
                                911 SC 83′ Schifferblau / Bjorn
                                930 turbo 3.3 89′(vader porsche914orange)
                                911 SC 3.0 ’78 Targa indisch rood/Flat_Six
                                911 3,2 85 omgebouwd naar RS 73 wit/blauw [R-Group]
                                911 3.0 SCcabrio’83 wit/ cabrio ’83
                                911 3.2 coupé 1987 (grandprixwit)/ Kleinekastenteufel & Jack-in-the-box
                                911 3.2 targa 1989 (zwart)/ Kleinekastenteufel & Jack-in-the-box (verkocht)
                                911 3.2 cabrio ‘ 87 blauw /(cabrio ’87)
                                911 3.2 cabrio ’86 / cabrio wim
                                911 3.2 cabrio ’87 / cabrio’87

                                964 :

                                964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
                                964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice
                                964 wtl carrera 2 93 porsche lover
                                964 Turbo 3.6 Nachtblauw 94′ / Ghhally
                                964 Turbo 3.3S Nachtblauw 92’ / Sunshine
                                964 carrera 4 indisch rood 89’/snoer 964
                                964 Carrera 2 Horizon blue metallic ’91 / Kustom Creations
                                964 Carrera 4 Slate grey/Black /Stefx911
                                964 Carrera 2 Amazone Groen ’92 / Giorgio

                                993 :

                                993 Carrera 4S – grijs / Pascal
                                993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa
                                993 Carrera 4 cabrio 95 – Aventura groen metalic / Kleinekastenteufel & Jack-in-the-box
                                993 carrera 4 cabrio 97′(vader porsche 914 orange)
                                993 Carrera S vesuvio ’97 / 993S

                                996 :

                                996 alex
                                996 Carrera C4S ’02 / 993S
                                996 Carrera 4 ’01 / fdeville
                                996 Carrera 4 ’02 / torig

                                997 :
                                997 Cabrio – ’05 donkergrijsmetallic/ zwart dak /Peter356AT2
                                997S cabrio -’05/beltar
                                997S Cabrio – ’06/artic zilver/zwart dak/Plumber

                                Boxster (986/987):

                                986 – ’98 zilvergrijs /senna
                                986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
                                986 – ’97 zwart/ mushroom
                                986 – ’97 zenith blue/mark986
                                986 – ’96 ocean bleu/ Boxster
                                986 – ’98 zwart / knoet
                                986 – ’00 zwart / Alex
                                986S- 02 Vesuvius / Ýabba944

                                Cayman :

                                06 Artic silver/Cocoa (Enrico)
                                06 Basalt black/Sand beige (Daggie)
                                07 Basalt black/black (Bernie)

                                  lol, excuses aanvaard, ben wel een roker maar rook niet in de boxster, vrouw van vorige eigenaar jammer genoeg wel….

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 236)