Aangemaakte reacties
-
vrijdag een setje leder-reiniger en nabehandeling gehaald bij Koen, Had er geen echt goed oog in want de vorige eigenaar, een aannemer van ruwbouwwerken deed wel altijd heel netjes onderhoud aan de wagen, maar het interieur was voor hem niet zo belangrij.Lees: ik heb er na aankoop een halve kruiwagen zand,cement en baksteenrestjes uitgepierd, tussen de zetelnaden alleen zat een soepbord vol gruis :roll: gevolg : savanna interieur met zwarte schijn en alle kreuklijntjes waren echt pikzwart . Maar: na (weliswaar enkele uurtjes) geduldig poetsen ziet mijn interieur er weer bijna als nieuw uit, echt goed spul dit!
en bovendien niet aan Porsche-prijzen. Best wel een aanrader.
Wel heb ik enkele (5a 6) sigarettengaatjes in de vaste matten, iemand een idee hoe dit te verhelpen, of kan je ergens aan schappelijke prijs deze matten terug kopen?in antwoord op: lederen zetels ontkleurdhoi,
kijk hier eens:
http://64.233.183.104/search?q=cache:Wt … cd=2&gl=be
lijkt me geen slechte prijs :)
in antwoord op: kostprijs radiator 986 / 996 ?heb je gelet op de toerentellernaald, valt die gelijk naar nul?
in antwoord op: Onstekingsproblemen ??Heb hier nog ergens een officieel attest van Porsche liggen voor die maat, heb het ook al eens naar John Porsche doorgemaild, probeer het morgenvoormiddag effe te mailen,zit nu nog op het werk
in antwoord op: wielen voor keuring gezocht@Kraven: Thanks , heb het gevonden. Enkel jammer zie ik nu dat er twee diktes van bestaan en ik de vorige kwijt ben dus niet weet welke van de twee er inzat. Wordt meten dus :(
in antwoord op: Toerentalsensor vliegwielIk vraag ook niet of je ze kan monteren, dat is inderdaad nogal obvious zoals je zegt, ik vraag me af of het eronder staat. Net zoals velgen die te fel naar buiten staan, zijn velgen die te fel naar binnen staan geen zicht.
in antwoord op: Velgen 6j en 7j ipv 7j en 8jNope, enkel idd lichte vrachten betalen geen LPG taks , geloof me , ik heb op het ogenblik een verzameling van zo’n achttal young- en oldtimers staan, en heb er doorheen de jaren al zo’n 100 verschillende gehad (mijn vriendin zegt altijd als ik ooit bloed moet krijgen dat dat 20W40 moet zijn dan), waarvan verschillende op LPG , je betaalt gewoon de LPG-taks , enkel de lichte vrachten zijn inderdaad vrijgesteld, oldtimer of niet).
in antwoord op: 944 Turbo op LPIJammer genoeg geldt de vrijstelling van taks voor oldtimers niet voor lpg-taks. (heb ook nog een MB 380 SLC en was aan het denken die ook op LPG te leggen en heb me geinformeerd). Wat er wel veel doen is op oldtimerplaten rijden , dan moet je niet meer naar de keuring en er dan LPG inleggen. Eigenlijk moet je dan elk jaar de LPG laten keuren maar dat vergeten er veel. Maar daar ben ik geen voorstander van. Als je een oldtimer hebt , schrijf hem dan gewoon in en ga elk jaar naar de keuring, anders ben je toch nooit in orde als er iets moest gebeuren, en ik vindt het ook gewoon onveilig. Als je hem elk jaar laat keuren ben je ook zeker dat alles in orde is he. (ben verleden week nog met de Mercedes geweest, beestje is 26 jaar oud : geen enkele opmerking,hoewel ik een zure kerel had die al begon met aiai, die ouwe rommel , die blinken wel maar als je goed kijkt is alles rot en versleten, schrijf hem toch op oldtimer in dan zijn wij er vanaf etc. maar na de vergrootglaskeuring(hij wilde nu natuurlijk wel wat ontdekken na zo’n uitspraak),maar hij had dikke pech , moet wel zeggen dat hij achteraf zijn ongelijk toegaf… :D ))
in antwoord op: 944 Turbo op LPIMijn promoteam anders wel,
in antwoord op: Ons "promoteam" van vorig jaarHehe, ben een beetje verbaasd over de positieve reacties. Wat betreft het verbruik: met LPI zou dit inderdaad niet hoger mogen liggen, maar ik reken toch met een 2 liter meerverbruik ( dan kan het alleen maar meevallen), en wat het vergelijk met diesel betreft, dat kan ik niet maken want er is bij mijn weten geen 944 Turbodiesel hee :D twisted: ) kom ik steeds een pak goedkoper uit . In de parkeergarages zou men nu wel inmogen, echter alleen als deze al uitgerust zijn met LPG-sensors(naast de brandstofsensors voor diesel en benzine) dus ik denk niet dat dit bij de oudere parkeergarages al gebeurd is, maar aangezien er geen groene sticker meer ophangt , gaan ze je ook niet tegenhouden ofzo hoor.
Ik heb een zeer goede prijs bekomen bij een zeer goede installateur die ook reeds veel ervaring heeft met sportieve wagens op LPI ,(hij rijdt ook zelf met Impreza turbo op gas en zijn broer heeft cayenne Turboen 996) We zijn nu zelfs aan het werken aan een ton die in de reservewielkom past ( ton hebben we al , alleen aanpassing aan opzuigstuk binnenin ivm verticale plaatsing maar dat is ook niet lang een probleem meer. Als er nog geinteresseerden zijn, PM me maar eens, kan ik polsen of er geen extra korting te versieren valt op die speciale tonnekes ofzo.in antwoord op: 944 Turbo op LPIWat de toestand van de motor betreft: ik heb al ettelijke auto’s op gas gereden, en er enkele opengedaan vroeger en de motors gingen steeds even lang of zelfs langer mee op gas dan op benzine of diesel en zagen er innerlijk veel beter uit ( ik denk persoonlijk dat het vooral te maken heeft met benzine/diesel die zich met de olie mengt ) en het feit dat LPG rijders iets vaker olie wisselen. Wat betreft het “bewaren” van de turbo : hij heeft net een complete revisie gehad (heeft zo’n 5000€ gekost), staat op 225000km nu en ziet er uit of hij net komt aankijken, en ik gebruik een porsche liever waar hij voor gemaakt is : rijden , niet om stil te staan. Maar als je het echt jammer vindt , doe een goed bod ( zie te koop forum :D )(en dan zoek ik me wel terug een n/a om te gassen) en als je nu kon kiezen tussen elke dag met een dieseltje rondtuffen of lekker met de P >>> dat is snel gemaakte keuze, niet.
in antwoord op: 944 Turbo op LPIThe service is very simple, and should be done every 30kmi as with the manual trans; remove the pan (which will promptly dump all remaining fluid all over your face and driveway or garage floor), unscrew the filter cover, replace the filter element and re-attach the cover, then re-install the pan with new gasket. It is highly adviseable to thoroughly clean the pan inside and out before re-installing; don’t bother using a degreaser, though, and the inside will just get wet again, and the outside, if cleaned of any grease or oil, will promptly begin to corrode. Simply wipe them off. Finally refill the transmission with ATF. The final level will need to be established with the car back on the (reasonably level) ground, engine running and in gear selector in Park.
Changing the diff fluid is more of a PITA, as there is no convenient drain plug; the easiest way seems to be to use a syringe such as is commonly used for changing transmission and diff fluid to suck out all the old fluid and pump in new fluid. The syringe is available from well-equipped auto parts stores, and is similar in size and appearance to a full-size grease gun. It should have a 1-2′ hose on the end of it, to be inserted through the fluid level plug hole to allow removal of the old fluid.
in antwoord op: automaat 924Ik weet niet precies of je er veel aan hebt, maar ik weet dat de automaten op de 924 eigenlijk van mercedes komen, en bij mercedessen van die jaargangen laat je de olie af via 1 aftapplug op onderkant de afdekplaat waar ook je filter inzit, en nog eentje in de koppelomvormer ( je moet je krukas dan draaien tot de aflaatschroef voorbij de inspectieopening komt. Vullen gebeurt daar langs de peilstok ( wel opletten, eerst 75% vullen ( inhoud zou in manual moeten staan ) , dan motor starten , alle versnellingen een voor een gedurende 10” inschakelen met rem ingedrukt, dan in P en afvullen tot aan bovenste streepje ( met draaiende motor natuurlijk). Zoals bij alle automaten geldt : alles eerst heeeeel zuiver maken voor je ook maar 1 schroef losmaakt, en niet met pluizige doek/keukenrol want die kleine pluisjes kunnen lelijk huishouden in de superfijne kanaaltjes, en ALTIJD filter vv bij oliewissel, zelfs al ziet het er nog nieuw uit.
groeten, Yabba
in antwoord op: automaat 924The Black Stallon is net binnen voor een volledige koprevise, maar als hij tegen dan klaar is (zou ik wel hopen) mag je mij ook noteren. Misschien even een vraagje, daar ik toch aan nieuwe remvloeistof toe ben ( doe dit elke 2 jaar na ooit eens met een peugeot plots zonder remmen gezeten te hebben op een bloedhete dag in het gewone verkeer), welke remvloeistof/remblokken combinatie is geschikt voor 944 Turbo , moet wel ook voor alledaags gebruik geschikt zijn ook, niet dat ik eerst 2 km moet remmen opwarmen, want de bakker is maar 1 km van mijn deur? is Porsche OEM dan de beste keus?
in antwoord op: vroemdag 2007