Aangemaakte reacties
-
butler laten gassen, opnemen en cd-tje van persen en binnenin opzetten. blijven je buren ook vriendelijk als je hun rust niet verstoort met wat voor jou (en mij) een hemels geluid is maar voor de meeste mensen gewoon een kapotte uitlaat dus herrie.
in antwoord op: meer pk’s en gebrulje hebt natuurlijk gelijk, maar ik druk mijn Porsche-genot niet uit in het aantal km dat ik er mee gereden heb, het zijn geen “nuttige” km’s he, het is enkel in de uren plezier die je ermee hebt, ergo reken ik in liters per uur. ik denk niet dat je meer plezier hebt als je na een uurtje rijden 50 km verder bent gekomen. Wel als je een uur langer hebt kunnen rijden met de P.
Mr idd, als je doorblaast met de boot ben ik op een uurke snel 100l kwijt, maar ik moet toch rekenen tot het wel aanvaardbaar is, of niet ;)
in antwoord op: Boxster 3.2S Prijs aangepasttja, is 989€ per jaar, maar aangezien je al bijna 5000€ korting krijgt nu, zijn de eerste 5 jaar al betaald :D , en het rijdt echt wel anders dan een 2.5 of 2.7…
in antwoord op: Boxster 3.2S Prijs aangepastnet weer het groene kaartje van de keuring aangekregen , en gemerkt dat ik er weer slechts enkele km’s mee gereden heb dit jaar… Van zodra het weer goed genoeg is om cabrio te rijden, is het meestal ook goed genoeg om te varen dus bijna niet meer gebruikt :oops:
Iemand die wel tijd voor ‘m heeft?
Aangezien de solden bijna begint : de Porsche met alles wat erbij beschreven is : 14.000€. denk dat dit echt wel een koopje is…
in antwoord op: Boxster 3.2S Prijs aangepastPasvorm: was bij mij perfect.
Plaatsing: vond ik helemaal geen probleem,wel rustig aan en even nadenken voor je wat doet. Je kan ook even Deepee op dit forum vragen over zijn ervaring, die heeft ook een nieuwe kap van bij BAS zelf geplaatst nog niet zo lang geleden.
Wat betreft kwaliteit aan de binnenzijde: ik denk dat je bedoelt het zichtbare gedeelte, dus eigenlijk de plafondbekleding, maar dat is apart, en blijft normaal gewoon zitten dus blijft gewoon origineel.in antwoord op: Cabriokap BoxsterB.A.S. Hoods in UK , goede kwaliteit en vlotte levering ( en lage prijs).
mijn zit er nu een jaar of 3 op, met glazen ruitje, en is nog steeds in goede staat. (ook zelf geplaatst).in antwoord op: Cabriokap BoxsterOok rekening houden met het feit dat de motoren bij een Boxster en een 996 eigenlijk omgekeerd liggen. Het risico bestaat dat je bij het plaatsen van een 996 motor en versnellingsbak in een Boxster dan wel eens de snelste Boxster ooit gaat hebben… in achteruit :D.
Vraag is dan of de originele boxster versnellingsbak de hogere krachten aankan. In wezen is het dezelfde als die op de gewone 996, maar niet zoals die op de TT,GT3 etc. Daar heb je een andere versnellingsbak voor nodig en moet je dus met adapterplaten gaan werken en een omkeersysteem. Bij mijn weten is de 3.8L X51-motor de sterkste die je zonder aanpassingen kan plaatsen tegen de boxster S versnellingsbak in een 987S , en de 3.4 X51 in de boxster 986S, maar zoals gezegd, of die bak dat aankan…in antwoord op: Engine Swap Boxster !Iemand een idee hoe ze die gaatjes oorspronkelijk in die schijven gemaakt hebben?
in antwoord op: “uitboren” schijven?[quote=”PVB” post=94446]Uitboren van remschijven nooit doen! Het minste materiaal je wegneemt des te onstabieler de schijf wordt en je dus ook het meest kans maakt op trillingen bij het rijden. Best even de gaten proper maken zoals hierboven in de topic al werd gemeld, je kan daar meerdere zaken voor gebruiken…als het maar niet uitboren is ;)[/quote]
ik denk dat je als je een keertje goed doorremt, evenzeer wat materiaal meeneemt, dus na elke rembeurt nieuwe schijven :roll: .
jongens, het gaat om een auto, niet om de space-shuttle. Er is geen enkel probleem als je de gaatjes terug openmaakt met een boormachine,(of met een schroevendraaier of met een wattenstaafje alleen gaat dat veel langer duren) zolang je een boortje gebruikt dat idd niet groter is dan de opening zelf, je zal enkel het remstof verwijderen.
En voor al de mensen met hun horrorverhalen over remschijven die je uit balans brengt of die je gaat beschadigen , raad ik het volgende aan, de volgende keer dat je je remschijven vervangt, neem eens een van de oude schijven en een boortje, boor eens een gaatje bij en weet me te vertellen hoeveel (normale ijzer-) boren je versleten hebt voor je erdoor geraakt, en hoe hard je moeten duwen hebt voor je er het eerste putje in had.
Het moet toch niet echt gekker meer worden, straks moeten we voor we de auto mogen wassen, eerst een diploma gaan halen en erna terug een keuring doen om te zien of hij nog wel rijvaardig is…in antwoord op: “uitboren” schijven?:roll: :roll:
Iedere neger is een luie dief, elke BMW rijder is een arrogante aso, alle vrouwen zijn enkel op je centen uit, mannen denken enkel aan seks, alle watergekoelde motoren van Porsche zijn klaar om te ploffen.Slechts 1 van bovenstaande redeneringen klopt, je mag zelf bedenken welke ;)
in antwoord op: Boxster 2.5 motoren[quote=”Remmel” post=93651]
Boxster 3.2 is voor mij de meest betrouwbare auto die ik ooit gehad heb, en aangezien ik al zo’n 150-tal verschillende wagens gehad heb
Ik kan me voorstellen dat AL jouw auto’s betrouwbaar zijn want met 150 stuks in zeg 20jr rij je ze gemiddeld niet langer dan 1,5mnd :mrgreen:[/quote]
Zou een mooi rekensommetje zijn, ware het niet dat een echte autoliefhebber natuurlijk niet stopt bij 1 auto tegelijk he. De Boxster is ondertussen al zo’n 5 jaar bij mij… en heb steeds een gemiddeld wagenpark van zo’n 7 a 8 auto’s gehad met uitschieters naar boven. Nooit andermans rekening maken voor je alle data hebt :twisted:
Zo kan ik van bepaalde wagens best wel een realistisch beeld vormen, omdat ik er bvb een 10-tal van gehad heb…en 2Funny: geef eens een andere definitie van betrouwbaarheid dan ?
in antwoord op: Duurzaamheid Boxster motoren.Boxsters? , geloof ik geen snars van.
trouwens, het is net zoals je zegt, in je kennissenkring; maar als je dan gaat zien hoever je kennissenkring zich uitstrekt in 2 of 3 stappen ben je gans porsche-bezittend Belgie rond. en aangezien een geplofte motor een sappig verhaal is , hoor je dat vrij snel. Ik zeg niet dat er helemaal geen probleem is, maar het wordt afgedaan of elke 996 onveranderlijk gaat ploffen vanaf een paar duizend km. dat is niet zo. Ik denk dat wat er nu nog bolt, wel ok zal zijn, hetzij motor vervangen hetzij goed van in het begin . Wat ik wel weet is dat er ook al verschillende geploft zijn door verkeerd te schakelen, maar om dat dan toe te geven in je vriendenkring, daarvoor moet je wel cojones hebben… is al bijna even erg als + en – verwisselen… :twisted:
Trouwens , ook onze vrienden uit Maranello hebben in verhouding tot de verkoopsaantallen veel meer geplofte motoren dan zeg maar vw of opel ofzo. Je zit nu eenmaal in een sneller segment, waar er vaak bruter of veeleisender gereden wordt, en waar een schakelfout, of afjakkeren bij koudstart net iets erger is dan bvb in je polo 1000.maar terug ontopic : Boxster 3.2 is voor mij de meest betrouwbare auto die ik ooit gehad heb, en aangezien ik al zo’n 150-tal verschillende wagens gehad heb, wil dat denk ik toch wel wat zeggen, of ik heb gewoon geluk natuurlijk…
in antwoord op: Duurzaamheid Boxster motoren.3.2S van 2002 ,Zit nu op 190.000km zonder noemenswaardige problemen,auto wordt winter en zomer gebruikt. Draagarmrubbers is een kwaal die bij alle wagens van alle merken aan de orde is, alleen is de Porsche een van de weinige waar ze ook daadwerkelijk vervangen worden meestal :P .
ploffers etc is een op internet opgeblazen topic. Ik denk zelfs als we werkelijk harde cijfers zouden hebben van hoeveel ploffers er in de 996-reeks geweest zijn,dat ook die hele hetze rap voorbij zou zijn. Aangezien iedereen iedereen kent in het Porsche wereldje, betekent het feit dat 100 mensen iemand kennen (die iemand kent) met een ploffer , niet dat er 100 ploffers waren.Het zou best wel eens een eenling kunnen zijn die veel kennissen heeft :lol: .
vraag me af wie op dit forum al een ploffer gehad heeft (en dan werkelijk, niet de symptomen alleen)?
in antwoord op: Duurzaamheid Boxster motoren.deuren dicht is inderdaad niet zo, maar mijn origineel alarm van de boxster gaat echt wel loeien als ik de deur dicht doe, vergeet te sluiten en dan na een minuut ofzo de deur terug opendoe zonder het alarm nogmaals af te zetten hoor. zelfs als ik de deur met de sleutel open ipv de afstandsbediening, heb ik welgeteld 30 seconden om de sleutel in het contact te steken of het ding begint te loeien.
in antwoord op: Tracking JammerAangezien het de radiogolven stoort, ga je toch ook geen knippersignaal zien van je pinkers, dus weet je toch sowieso dat je wagen niet goed afgesloten is? Een goed alarm zet zichzelf trouwens op scherp na een minuut de deur dicht, dan moeten ze al snel zijn mijns inziens. Als Jammer om de track and trace te storen zie ik wel het nut ervan in.
in antwoord op: Tracking Jammer