Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 236)
    • een pracht van een foto bedoelt ge, de wagen is niet echt , of toch niet echt te koop :).

        Nieuwe batterij , van 2008 , roept bij mij twijfels op :)

          quote : Het ergste van al vind ik dat een dagdagelijkse keuring niet wordt aangepast aan de ouderdom van het voertuig. Uitstoot van mijn elfje is ongetwijfeld te hoog, maar alleen op deze manier rijd hij goed…

          =ONZIN !! Uitstootnormen keuring zijn aangepast aan het bouwjaar van de auto.

          Dat je wagen niet goed rijdt met een voor zijn tijd normale uitstootwaarde, betekent dan ook dat er iets niet juist is in je brandstof- of luchttoevoer of uitlaatgassysteem.Waarschijnlijk is er iets anders mis, maar kan je dat enkel compenseren door andere (lees eigenlijk incorrecte) afstelling.

            Wat ook vreemd is: Boxster S tot 2002 is euro 4, vanaf 2002-2005 is euro 3 :shock:

              Tilt, bel me eens (had je zelf al willen bellen maar ben je nummer kwijt), dan zal ik eens een paar telefoontjes plegen en eens zien of we dat niet fatsoenlijk en snel opgelost krijgen.

                Laat me raden, je moet een GVA aanvragen, en dat moet geweigerd worden op papier door de invoerder, omdat er geen GVA bestond voor dit voertuig op datum van fabricatie, en met dat bewijs op papier kan je dan een uitzondering bekomen en hem toch als dagelijks gebruik inschrijven?

                Gueuze nr 2 komt eraan! :twisted: :twisted:

                  *volledig* gecontroleerd worden, de asafstand, hoek van de wielen etc… gaat *allemaal* gecontroleerd worden

                  En hoe gaan ze dat dan doen? er zijn geen gegevens beschikbaar waar uw auto moet aan voldoen, aangezien er geen proces verbaal van goedkeuring is voor die wagen…

                  Wedden voor een Gueuze dat ge daar aankomt, dat ze achter het GVA gaan vragen, dan zien dat ‘m van voor ’69 is, de kleine keuring doen en U de inschrijving voor oldtimer gaan afleveren?

                  Niet vergeten: gevarendriehoek,geldige brandblusser en veiligheidshesje erin leggen !

                    Tot 29 februari betaal je de oude BIV, zijnde voor auto’s ouder dan 15 jaar de forfaitaire 69€.
                    Vanaf 1 Maart betaal je de nieuwe BIV, aan het tarief van een auto van 10 jaar oud of ouder ( tot hij 25 jaar oud is ,en dit zal rond de 709 Euro liggen.

                    Verkeersbelasting is per lopende maand, dus jaartal speelt geen rol (tenzij het jaar dat hij 25 jaar wordt, dan kan je best wachten tot de maand na de maand dat hij 25 geworden is om de oldtimerbelasting te hebben) dus beter de 1e van de volgende dan de 31e van de vorige, dat scheelt een maand rijtaks dan.

                      gaat de toerenteller omhoog bij het starten?

                        Jozef, Jozef toch, zet uwe clignoteur aan!

                        :lol:

                          Ik zou voor de 18″ GT3’s gaan, bijna hetzelfde van uitzicht maar was wel oem leverbaar op dat model (in S versie dan wel ), maar smaken verschillen (gelukkig) natuurlijk.

                          Voor de rest: idd mooi, en nog mooier als dat carbon weg is! :applaus:

                            NEEEEEE! Mush, niet op die link klikken, die opel calibra-zetels en dat fake plak-carbon op het dashboard van een vintage P , ik denk niet dat ge dat overleeft!

                            :puke:

                            :lol: :lol: :lol:

                              Welke nieuwe wagen heb je op het oog, Flipken? (misschien is het wel terug een Porsche, this could be the beginning of a long friendship met het P-forum!)

                              :sarcastisch

                                zou wel heel erg worden, misschien moeten we dan ook heel Belgie maar volplaatsen met trajectcontrole, dan is de wet ook voor iedereen gelijk… .Of meteen alle wagens automatisch begrenzen, best op 110 km/h ofzo :D

                                wat ik meestal uit dergelijke discussies opsteek is : “regels zijn gemaakt voor de anderen, uitzonderingen voor onszelf … .”

                                Ik heb denk ik al zo’n 150 auto’s ingevoerd over de laatste 20 jaar, uit de US, uit Holland en uit Duitsland, en als ge u tegoei informeert is dat voor mij nog nooit een probleem geweest. En het heeft nog nooit langer dan enkele weken geduurd. Al degene die ik aan de diverse loketten tegenkwam die liepen te sakkeren op de belgische staat, bleken bij nadere navraag steeds totaal verkeerde of zelfs frauduleuze papieren of bedoelingen te hebben, of helemaal niks in orde en het dan maar op de ambtenarij steken. Een zeer goede vriend van mij is dagelijks bezig met het inklaren, van de officiele zijde dan, en wat ik van hem hoor is net hetzelfde liedje.

                                En in die laatste zin zit een tip voor U Mush! ;)

                                  Mush, laat U niet opjagen, zo moeilijk is het helemaal niet. origineel wil zeggen idd zoals de wagen af fabriek geleverd werd. Maar zo zoek je er ook eentje, degenen die zo lang moeten sukkelen hebben , zal idd geweest zijn met andere ophangingen, of 20″ velgen onder een wagen waar normaal 13-duims opzit, of uitlaatpijpen van 250 dB etc. Of een GT3 motor in een 912… .
                                  Wat betreft dat verschil in datums tussen 1968 en 1971 : er was indertijd een verplichting van gelijkvormigheidsattest voor alle nieuwe modellen vanaf 1968, met een overgangsperiode van 2 jaar voor de reeds bestaande modellen.
                                  En van de twee maten en twee gewichten: er zijn helemaal geen twee maten en twee gewichten, er is wel degelijk 1 maat en 1 gewicht, echter wordt er nogal eens wat door de vingers gezien door een stationsschef die begrip heeft voor een bepaalde klant. De regels zijn duidelijk genoeg, de wagen moet origineel zijn, en eigenlijk is dat maar goed ook. Ik wil op een slechte dag geen 912-kas tegenkomen waar een enthousiaste 18-jarige een 3.2sc ingelepeld heeft, met een vooras van een lada en een achterbrug van een kever 1200 , met een turbo erop tot 500pk en de remmen van een deusjeveau. Want stel dat je op die kerel zijn bouwkunsten moet vertrouwen om dat ding geremd te krijgen als jij hem eens niet gezien zou hebben, en hij een noodstop moet maken. Ik zit ook een beetje in de 4×4-wereld, en als ik daar zie met wat voor rijdende death-traps ze soms hun kunnen bestoefen, als men iedereen maar laat doen, zou het er heel gevaarlijk op worden.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 236)