Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 236)
    • Jep, kopen die hap! Of anders die andere hap die ik je doorgestuurd heb op je 986-adres :D

        [quote=”Mushroom” post=87067]Iets??? :sarcastisch

        Nee, da’s dus teveel geld. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij het niet waard is ;)

        Qua uitzicht. ‘t Is wel degelijk de bedoeling van de algemene staat van de auto na te zien hoor, maar die kan achteraf even slecht of goed zijn op een auto met een IMO mooie kleur dan op eentje met een IMO lelijke kleur :)
        Dus ja, kleur is voor mij wel belangrijk.
        Hebben ze eigenlijk ooit dat Slate Grey gebruikt? Of is alleen die van Steve Mc Queen daarmee gedaan? Die kleur zie je nu eens nooit te koop staan…

        Deze bijt eigenlijk ook in mijn been:

        Porsche 911 s Matching numbers 1977

        Is die S meer gewild? Is een 2,7 motor… Hadden deze motors vroeger niet de reputatie van de slechtere te zijn tov de 3.0?
        Wel geen pré-impact dan natuurlijk, maar deze heeft “het” :oops:[/quote]

        Mike Verdrengh reed vroeger met zo ene.

          Hm, de meesten die ik ken die eentje gekocht hebben met een beetje werk aan, hebben hun rekensom op ‘t einde negatief zien uitkomen. Eentje met werk aan is meestal maar enkele duizend euro goedkoper, en de kosten lopen rap op bij zo’n beestje. Er staan genoeg halfafgewerkte oldtimerprojecten te koop overal wegens “einde hobby” , lees : “einde portemonnee” :twisted:

            Hier se, de Vark!

            ik zie dat je toch mijne raad opgevolgd hebt en een S gekocht hebt.

            Diepbed velgen op een boxster da’s een ander zaak, ik vind dat niet mooi, maar smaken verschillen…

            Mijns inziens zijn de 3-delige GT3 velgen het mooist op een boxster!

            Yabba (aka de cis ;) )

              Jullie vorige koningin zal je bedoelen :D

              Die was, net als ik trouwens , jarig op 30 April.

              Maar lijkt me een leuke verjaardags-meet, en weer extra drank om te tracteren.
              (Als ik nog mag komen natuurlijk :twisted: )

                Apple heeft gelijk van flash niet toe te laten op Iphone en Ipad . Zelfs Adobe, de maker van flash, heeft dat nu uiteindelijk toegegeven.
                http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2011/11/09/adobes-flash-surrender-proves-steve-jobs-and-apple-were-right-all-along-with-html5/

                wat die code betreft, als het je paswoord en inloggegevens zijn, die moet je toch bij elke laptop of smartphone of tablet ingeven voor je op wifi kan, tenzij je je wifi opengezet hebt, maar dan kan iedereen erop.

                Ben hier ook al enkele jaren geleden op Apple overgestapt, na 15 jaar PC, en de enige keren dat ik in het begin gesukkeld heb, was als ik het zelf nodeloos ingewikkeld probeerde te maken omdat ik dat zo via PC gewend was. Elke nieuwe Apple die ik hier op de wireless toegevoegd heb, was gewoon opzetten, even wachten tot hij de wireless gevonden heeft, paswoord en user ingeven en hopla, nooit meer aan denken. Wat betreft dingen aansluiten, idd geen kabeltjes meer nodig, alles gaat via de cloud of apple-tv of gewoon via de wifi (printen bvb). Heb een hele doos kabels en routers en adapters op zolder staan die ik nu niet meer nodig heb na de overschakeling.
                TOTMBO heeft nog een PC-laptop (van het werk)en toen ik onlangs een nieuwe wifi geinstalleerd heb, heeft het aansluiten van die PC langer geduurd als het volledige Apple netwerk erop in te loggen
                Het is even aanpassen in het begin, maar bij mij komt er nooit nog een pc-product in huis.

                  Lol, vooroordelen werken in 2 richtingen.
                  Ook ik heb in de laatste 22 jaar (sinds mijn 17e) minstens 2 jobs tegelijk gehad en de eerste 15 jaar zelfs 3, met gemiddelde nachten van 3 a 4 uur, waaronder ook steeds een groot zelfstandig gedeelte. Heb nu nog steeds 2 eigen zaken trouwens, maar ik heb nooit de P op de zaak gezet, omdat ik dit er gewoon over vond. En ook ik ben met 0€ begonnen hoor, vergis je niet. Maar er zijn ook zelfstandigen die het gebleit van sommige andere zelfstandigen over hun te dure bedrijfswagen soms moe worden.
                  Het is fijn dat er mensen zijn die jaren van de achterpoortjes gebruik gemaakt hebben, en geen probleem ermee, dan moeten de wetgevers de achterpoortjes maar niet maken.
                  Maar je moet dan ook beseffen dat het ineens kan gedaan zijn, net omdat het achterpoortjes waren. Maak de rekening maar eens wat je al die jaren uitgespaard hebt tov een gewone werknemer die een mooie auto reed, (waar er best ook zijn die erg hard en toegewijd werk leveren, (en veel die zelfs meer moeite in hun werk steken dan sommige zelfstandigen tegenwoordig als je hun restloon bekijkt)), en wat je nu moet betalen tot je huidige afgeschreven is, het zal best nog meevallen. En de volgende kies je maar, het gedeelte van de auto dat je echt nodig hebt voor je werk zal helemaal niet zo duur zijn. Het gedeelte fun of luxe dat je erbij wil zal vanaf nu echter uit eigen, jammer genoeg veel te zwaar belaste zak moeten komen.
                  Ik hoor teveel zelfstandigen in mijn omgeving klagen dat hun werknemers niet half zo hard werken als zij zelf doen, maar ze vergeten dan wel dat ze zelf 5 tot 10 keer het inkomen hebben, en met ne grote bak rijden, en een gedeelte van hun verwarming en hun villa door de firma betaald wordt, en ze verzamelen btw bonnekes bij de vleet om in hun onkosten te steken, etc etc. , en dat is geen jalouzie,ik zou niet weten op wie ik jaloers zou moeten zijn, maar een vaststelling van iemand die er zelf middeninzit, ook van vele achterpoortjes profiteert, maar niet loopt te zagen en huilen alsof hij in armoede gaat eindigen omdat zijne Porsche nu duurder gaat worden.

                  De Belg zou in plaats van te klagen en al maar beginnen andere achterpoortjes te zoeken zoals velen (niet specifiek op hier bedoeld), eens moeten beginnen nadenken, reageren en eens fatsoenlijk in opstand komen, maar jammer genoeg hebben de meesten het nog te goed om hun luxeleventje te willen riskeren en wint het egoïsme het dan van de idealen.

                  en:

                  Mijn slogan: als de zelfstandigen het dan toch zo goed hebben waarom wordt je dan geen zelfstandige?

                  werkt ook andersom, als je als zelfstandige het zo slecht hebt, wordt werknemer!
                  Ik blijf de 2 doen, ergo ik betaal nu ook dubbel voor een pensioen dat ik wss zelfs niet meer zal krijgen, maar ik zaag niet. Als ik het beu wordt stop ik en doe ik wat anders. Of niks meer; ik heb eens voor de lol uitgeteld welke loopbaan ik met mijn gewerkte uren zou hebben in een 5-daagse 36-urenweek en ik bleek al jaren pensioengerechtigd te zijn ;), zelfs volgens de nieuwe normen.

                  En inderdaad, de echte groten vallen er weer vantussen, maar dat had ik dan ook niet anders verwacht. Iemand hier misschien wel?

                    Auto’s op mijn prive nemen is ook geen oplossing want dan moet ik mijn loon verhogen en wat betaal je dan ja belastingen en ik zit opgescheept met die 36000 euro regel

                    Ik zie niet wat het probleem is, ik moet ook eerst belasting betalen op mijn loon, en met wat er overschiet er mijn P van betalen. en er is geen enkele zelfstandige die een goede reden heeft om een GT3 af te trekken omdat hij die voor zijn werk nodig heeft, tenzij misschien Walter Rohrl…
                    Eigenlijk is het gewoon het sluiten van wat achterpoortjes die teveel uitgemolken werden om geen belastingen te betalen.
                    Ik ben het met je eens dat we teveel belastingen betalen, maar dan moeten die voor iedereen naar beneden, niet enkel voor de zelfstandigen…

                      heft er al eens iemand berekend wat de nieuwe BIV wordt op deze oude Porsche’s vanaf januari? Als ik het goed voorheb, is de BIV voor een Cayenne bvb 1000€ vanaf 10 jaar oud, en blijft die ook zo, waar dit vroeger na 15 jaar tot 64€ gereduceerd werd en ik vind nergens iets waar staat dat de nieuwe BIV vervalt na 25 jaar. Wat doet dit met de 25 jaar en oudere grote motoren?

                      Ha, het valt nogal mee precies:

                      Het BIV bedrag bedraagt(*): 40€

                      (*) Voor tweedehands voertuigen wordt in 2012 rekening gehouden met 33% van het nieuwe BIV tarief en 67% van het oude BIV tarief. Dit geldt niet voor voertuigen van een onderneming (uitgezonderd leasemaatschappijen).

                        idd, en ik wil zelfs meer zeggen, zelfs al koopt die man met z’n SC nooit een 991, het blijft gewoon veel leuker als je vriendelijk bent.
                        Ik heb hier regelmatig mensen die naar de topmodellen komen kijken, boekskes verzamelen etc. waarvan ik (bijna) zeker ben dat ze nooit een nieuwe zullen kopen, maar hun enthousiasme maakt dikwijls gewoon al een sombere dag plezant.

                          Is een logisch gevolg van de veranderde aankoopkeuzes van de klanten. Bij de aankoop is voor 99% van de klanten enkel de prijs van belang, en niet meer de kwaliteit van de garage.Waar wordt de wagen gekocht, daar waar de hoogste overname en de laagste prijs van de nieuwe gegeven wordt. Garages die op service draaiden, worden verplicht mee te werken in die prijzencarroussel, met als gevolg: sterk verlaagde winstmarges. daar zetten ze dan nog een doubledigit-manager op, die de rentabiliteit elk jaar moet verhogen, dus minder personeel, dat is op de meeste plaatsen al tot het stricte minimum herleid, dus zoeken ze het in de andere posten, coulance’s , garantie’s etc. Dit temeer omdat er bij de invoerders ook mensen zitten die niets anders doen dan zoveel mogelijk garanties afwijzen om ook hun winstmarge op peil te houden. maar in den beginne start het met elke particulier, die enkel en alleen naar de prijs kijkt. Nu zal het in de Porsche-garages wel iets minder zijn, en ik ben er van overtuigd dat TS misschien niet zo’n prijsuitwringer is als de meeste klanten, maar de veelgehoorde opmerkingen als Stealer etc, doen mij idd vermoeden dat het zelfs in dit wereldje al ingeslopen is. Als iedereen naar de onafhankelijken gaat voor alles behalve de garanties, en enkel nog bij de dealer gaat als de wagen aan de speciale dure computers moet gehangen worden of er speciaal gereedschap nodig is dat de onafhankelijke niet wil kopen, zal de dealer steeds duurder worden, omdat de kosten voor die speciale computer of dat speciaal gereedschap over steeds minder klanten moet verdeeld worden. Net zo met de onderdelen, er is bijna niks meer in stock want stock is te duur.
                          Wat de problemen van TS betreft, al eens een onderhoud gehad met de hoofdverkoper bij Verellen? Meestal zie ik dat er op forums en aan den toog en dergelijke veel stoom afgelaten wordt en veel blabla verkocht, maar er bij de garage zelf weinig verteld wordt, tenzij bij de mechaniekers, en die zijn niet opgeleid om commercieel te denken, er wordt hen enkel op het hard gedrukt dat ze zo weinig mogelijk mogen zeggen tegen de klanten over wat en hoe…
                          Ik ga in zo’n geval rechtstreeks naar de verkoper of filiaalleider, vraag hem een afspraak, stel een actieplan op en vraag hem dat ook op papier te zetten, die aanpak werkt in 90% van de gevallen heel goed.
                          Je moest eens weten hoeveel blazende en briesende klanten er per dag binnenkomen om te proberen hun eigen stommiteiten op de garage te verhalen met leugenachtige verhalen en veel lawaai om hun eigen fouten te verdoezelen… en als je ze dan “betrapt” is het altijd de garage die geen service meer verleent.
                          Een klant die echter de garage fatsoenlijk behandelt, krijgt veelal dezelfde behandeling terug. Wat er aan deze Panamera scheelt , lijken mij typisch kinderziektes,en niet aan elkaar gerelateerd. Jammer, maar geloof me vrij, geen enkele garage maakt auto’s moedwillig kapot om de klanten wat te pesten.
                          Wat ik wel weet is dat de mechaniekers dikwijls dezelfde weg bij de invoerders moeten afleggen als ze oplossingen zoeken voor kinderziektes, vol onbegrip en lange wachttijden, als de klant bij de garage.
                          Nu weet ik dat het bij de afhaling en vlak erna inderdaad een zeer emotionele periode is, je wil je wagen laten zien aan vrienden en kennissen, en als die dan een beetje meewarig kunnen lachen omdat je weer een panne hebt (en zo hun jalouzie een beetje kunnen outen), is dat inderdaad een serieuze deuk in het ego van de eigenaar, maar probeer de zaak toch eerder rationeel aan te pakken.
                          en wat de houding bij Verellen tov klanten met “oudere” wagens betreft, ik heb nog nooit een nieuwe P gekocht, en kom al een tijd bij Verellen met verschillende wagens waaronder zelfs ooit 944’s en wordt er toch steeds goed geholpen… Maar misschien verwacht ik ook minder omdat ik dagelijks zelf in de realiteit van de branche zit.
                          In Nl hebben ze zo een gezegde met “een dubbeltje” en ” op de eerste rang”…

                            Ik zal er ook zijn donderdag in Herckenrode /Hasselt

                              hm, zal het kort samenvatten : altijd maar weer andere piepjes en rammeltjes en onbetrouwbare mechaniek en electronica als je ‘m voor dagelijks gebruik wilt rijden. En onderhoudskosten een factor 10 of 20 hoger . :shock:. Voor de prijs van 1 groot onderhoud aan de testa toen, doe ik nu al meer dan 4 jaar alle kosten van de Boxster S denk ik.En ik heb nog nooit (ongewild) stilgestaan met de P, en heb er ondertussen 190.000 km opstaan, met die F was het altijd wel wat, of vermogen viel plots weg, of hij startte niet meer of draaide niet meer schoon. Heb toendertijd eens een kennis die voor z’n verjaardag een dagje met de testa wilde rijden,een plezier gedaan. Die jongen wordt nog bleek als ik ‘m aan de kostprijs van de herstelling van het achterste gedeelte herinner. Hij had een beetje te enthousiast gas gegeven bij het binnendraaien van z’n vaste snookerclub en de betonnen muur gekust met de achterkant.
                              Maar mooi was hij wel, vindt het nog steeds een van de mooiste wagens.

                                Jep, blijven mooie auto’s. Ik heb er vroeger 2 keer een tijd gehad, en wil er nooit meer ene om in te rijden, maar mooi blijf ik ze wel vinden.

                                  Normaal gezien moesten ze iemand die zo in iedereen zijne weg ligt te toeken op circuit, met zijn klikken en klakken ( en zijne R8) van het circuit smijten… .
                                  Eerst wat les volgen en niet alleen U wat opdringen met veel Pk’s. Als diene gast met zijnen oranje Opel Kadett ook met een R8 zou rijden, had uwe maat per 2 ronden een ronde aan zijn broek denk ik.
                                  Maar wel goei kwaliteit camera precies :D

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 236)