Hollywood ontmoet de kunst van design en engineering: Porsche Design is er trots op om aan te kondigen dat Orlando Bloom de nieuwe merkambassadeur wordt voor de horloge- en brilcollecties van het merk.
Orlando Bloom staat bekend om zijn gevierde rollen in talloze films en wordt beschouwd als een van de meest stijlvolle hoofdrolspelers van Hollywood. Hij is ook al jarenlang een Porsche-liefhebber. Zijn waardering voor het uitzonderlijke design, de technische innovatie en de functionaliteit die Porsche Design kenmerken, maken dit een ideaal partnerschap. In de nieuwe imagocampagne voor Porsche Design draagt ​​Orlando Bloom het iconische Chronograph 1-horloge, samen met zeven geselecteerde modellen van de innovatieve zonnebrillen en brillen op sterkte van het merk.
“Het is een grote eer om Porsche Design te vertegenwoordigen als merkambassadeur. Vanaf ons eerste gesprek was ik enthousiast over het idee van een partnerschap. Ik voelde meteen dat het Porsche Design-team en ik een gemeenschappelijke passie voor geweldig design en een vergelijkbare mentaliteit delen. Het merk heeft een unieke manier om het onmiskenbare design en de tijdloze elegantie van iconen als de Porsche 911 te vertalen naar lifestyleproducten. Deze mix van door sportwagens geïnspireerde esthetiek, uniek erfgoed en exclusieve lifestyle fascineert me echt. Het is spannend om nu deel uit te maken van dit succesverhaal”, zegt Bloom.
“Orlando Bloom is een perfecte match voor Porsche Design omdat hij echt onze lifestyle belichaamt, evenals onze gedeelde waarden van authenticiteit, stijl en een passie voor perfectie, die allemaal worden weerspiegeld in de toewijding die hij heeft getoond aan zijn vak. Als een geprezen acteur met internationale aantrekkingskracht en populariteit over de hele wereld, zal Orlando de wereldwijde bekendheid en positieve perceptie van ons merk door Porsche Design verder vergroten. We zijn er zo trots op dat hij in ons team zit en kijken ernaar uit om samen te werken aan veel inspirerende en innovatieve projecten”, zegt Stefan Buescher, CEO van Porsche Lifestyle Group.
De 911 onder de horloges
Het hoogtepunt van de Timepiece-campagne is de Chronograph 1 – All Black Numbered Edition. Dit model is gebaseerd op de erfenis van de iconische Chronograph I, ontworpen in 1972 door F. A. Porsche, de ontwerper van de legendarische Porsche 911. Als eerste volledig zwarte chronograaf bracht hij een revolutie teweeg in de horloge-industrie en was hij direct geïnspireerd door het dashboard van de Porsche 911. In 2022 werd hij volledig opnieuw ontworpen voordat hij opnieuw werd uitgebracht door Porsche Design. Zoals alle Porsche Design Timepieces wordt hij met de hand vervaardigd in de horlogefabriek van Porsche in Solothurn/Zwitserland, waar uitmuntendheid in autotechniek samensmelt met de kunst van Zwitserse horlogemakerij. De campagnebeelden, ontworpen in de stijl van de huidige Timepiece-campagne, worden gepresenteerd in de kenmerkende kleuren van het merk: zwart en rood, en werden geënsceneerd naast de inspiratiebron van het horloge, de Porsche 911.
Een visionaire samenwerking
Een van ‘s werelds meest unieke brilontwerpen, het iconische P’8478-model, staat centraal in de Eyewear-campagne, samen met zes andere zonnebrillen en stijlen op sterkte uit de nieuwe Porsche Design Eyewear-collectie van 2025. In 1978 en ontworpen door F. A. Porsche, maakte de Porsche Design P’8478 zijn stempel op de geschiedenis als het allereerste zonnebrilmodel met een verwisselbaar lenssysteem. Dankzij dit innovatieve snelontgrendelingsmechanisme kunnen de druppelvormige 6-base curve lenzen, geleverd in verschillende kleuren, eenvoudig worden verwisseld, wat zorgt voor een naadloze aanpassing aan verschillende lichtomstandigheden. De P’8478 is gemaakt van extreem lichtgewicht titanium en krasbestendig, vrijwel onbreekbaar polycarbonaat en combineert innovatief design met maximale prestaties en duurzaamheid.
Â
Over Porsche Design
In 1963 creëerde professor Ferdinand Alexander Porsche een van de meest iconische designobjecten in de hedendaagse geschiedenis: de Porsche 911. Naar aanleiding van zijn visie om de principes en mythe van Porsche verder te brengen dan de autowereld, creëerde hij in 1972 het exclusieve lifestylemerk Porsche Design. Zijn filosofie en designtaal zijn nog steeds terug te zien in alle Porsche Design-producten van vandaag. Elk Porsche Design-product staat voor buitengewone precisie en perfectie, heeft een hoog niveau van technologische innovatie en combineert naadloos intelligente functionaliteit en puristisch design. Onze producten zijn ontwikkeld door Studio F. A. Porsche in Oostenrijk en worden wereldwijd verkocht in Porsche Design-winkels, luxe warenhuizen, exclusieve speciaalzaken en de officiële online winkel.