Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 333)
    • ok, dat weten we dan weer…

      Heeft iemand die dichtingskit om te spuiten liggen??? :D

      Luc? :lol:

        Het lijkt steeds dat bij sommige “garagisten” het label Porsche gelijk staat met: “die gaan we eens afzetten”. :twisted:

        Eigenlijk wat medelijden met hen die erin trappen… :(

        Maar zoals altijd: wie zich goed informeert zal zich niet laten vangen.

          hier al wat foto’s. Het in orde brengen van de auto volgt nog.

          [url=http://imageshack.us:8wdel7yf]
          het was koud…
          [url=http://imageshack.us:8wdel7yf]
          interieur:
          [url=http://imageshack.us:8wdel7yf]
          en klein geleerd is…
          :D //imageshack.us:8wdel7yf]

            Onze “renstal” is weer uitgebreid: :P

            laatste aanwinst: 944 turbo 220pk ! Eéntje om de circuits af te gaan. Foto’s volgen nog.

            Groeten

            ps: Dave, het is een turbo geworden. :wink:

              Vrees dat de prijs van de turbo S duizelig maakt… :?

                Als je gaat voor een turbo hou dan rekening met de hogere kosten bij een onderhoud, bereikbaarheid van de onderdelen waardoor meer werktijd. :?
                Factoren die de kwaliteit van elke Porsche bepalen: geschiedenis auto, tijdig onderhoud, tijdig vervangen van slijtbare onderdelen, originele stukken enz…
                Turbo’s vragen specifieke aandacht: turbo laten uitlopen na een “snelle” rit, opwarmen van de motor, gebruik van zeer kwalitatieve olie (geldt eigenlijk voor elke Porsche).

                En het verbruik: ik vindt niet dat dit ter sprake komt bij het rijden van een echte sportwagen. Voordeel van Porsches: rendement van de motor…
                (alhoewel turbo’s durven drinken :wink: )

                  Een Xenon is wel iets ander dan een “bulb”. :?

                    Hallo Wekki,

                    als je 911 begint te rijden dan zou ik opteren voor een goede 3,2 of 3,0 liter 204pk. De 964 zorgt naast zijn wegentaks ook nog eens voor hogere onderhoudskosten, wanneer je dat goed wilt laten uitvoeren. :wink:
                    Die olielekken komen minder voor bij aangepaste wagens, en die zijn al meer op de markt. Daarnaast bepalen die olielekken ook de hoogte van de prijs… :cry:

                    De electronica van de 964 kan ook nog eens vervelend worden, daar de oudere 911 eigenlijk nogal simpel zijn.

                    Maar ja, smaken verschillen en de meningen op dit forum lopen nogal eens uiteen.

                      Hallo Porscheke,

                      deze 924 stond eerst te koop bij een handelaar in het Brusselse als ik mij niet vergis. De prijs was ook minder.

                      Het probleem kan simpel opgelost worden, maar dat is hier niet het geval blijkbaar want de auto staat al enkele maanden te koop… :roll:
                      Misschien dat de verkoper er geen geld aan wilt uitgeven. :?

                      Nadeel is dat je de auto niet kunt testen, dus verrassingen zoals slechte turbo, gescheurde collector, olieverbruik, vastzittende wastegate, slechte k-jetronic enz… kun je niet ontdekken.

                      924 turbo gezien in Lokeren? :wink:

                        Porsche scene wordt niet meer uitgegeven in het Nederlands.

                        Misschien best zo :wink:

                          Als het hetzelfde is als een 911:

                          – fiches onder de zetel losmaken
                          – de inbusbouten losmaken in de zetelsrails
                          – zetel verwijderen

                          Groeten

                          :wink:

                            204 of 180 pk?
                            Ik heb juist een 911 SC overgenomen met een 180pk us motor; motornummer 638xxx maar met koelventilatorbehuizing 930 106 xxxx

                            Dus nu 204 pk of niet? :lol:

                            De ventilator/alternator kun je overplaatsen, dus die nummer ook. :wink:

                            Klopt wel dat het type motor 930 en volgende bepaalt welk type het is, maar de ingestampte motornummer kan de enige indicatie zijn, indien de cilinders niet veranderd zijn tenminste :?

                            I

                              Ik denk niet dat er nog iets als een cataloguswaarde bestaat. Misschien bij eurotax voor oudere auto’s?

                              Waarde op de 2de handsmarkt hangt af van de staat van de auto, uitrusting, kleur, enz…

                              Groet

                              8)

                                1976: 911 turbo aka 930 turbo ; 3,0liter, 260pk, 4 versn.

                                1978: 911 turbo (930) ; 3,3 liter, 300pk, intercooler, 4 versn.

                                1989: 911 turbo (930) ; 3,3 liter, 300pk, intercooler, 5 versn
                                (kan ook al vanaf ’88 zijn) :?

                                Groeten

                                :wink:

                                  993 turbo heeft zelfde fiscale PK als een 3600cc, 18 fisc pk.

                                  En zoals Carrera 3,0 heeft gezegd: een 993 turbo is altijd met 2 turbo’s, tenzij die speciale 993 Cabrio’s, maar van die zijn er maar een 14 tal gebouwd.

                                  Groeten,

                                  :D

                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 333)