Aangemaakte reacties
-
Een Porsche ombouwen voor de jongere look heb nooit begrepen. Je wil dan toch met iets pronken wat je niet kan betalen? En Porsche kopen om er mee te pronken dat is de laatste reden waarom ik een porsche wil kopen, ‘k vind het eerder vervelend om altijd beken te worden als “dikkenek”. Een Porsche koop je volgens mij voor zijn weggedrag en prestaties (een race-auto voor op straat!). Of het dan een oude of een nieuwe is maakt geen verschil, je koopt wat je wil betalen.
Het eenige wat ik wel kan begrijpen is de ombouw naar retro-look. Je begint met een verzinkt onderstel en koetswerk en de betere techniek van een recentere 911 en bouwt hem visueel om naar bvb 911 R. Omdat die dingen dan veel beter dagelijks te gebruiken zijn zonder dat er elk jaar een hoop kosten aan zijn.
in antwoord op: Waarom een 911 ombouwen naar een 964Het triestigste van heel de zaak is nog dat Porsche net die mensen het meest nodig heeft om hun nieuwe wagens te verkopen (anders hadden ze hun fabriek al kunnen sluiten) en ze dus ook het best behandelen. Ga maar eens met een ouder modelleke naar de dealer, dan kun je aan hun gezicht zien dat ze denken : ventje ga jij niet better op een ander met uw karreke ?
in antwoord op: grootste kost Porsche is donatie aan vadertje staatEen Porsche wordt, spijtig genoeg, door de meeste mensen bezien (en gekocht) als een status-symbool. Dus als ze dan met hun “symbool” van 100.000 Euro onderweg zijn gaan ze zich niet “verlagen ” door hun hand op te steken naar al wat in hun ogen minderwaardig (lees minder duur) is.
Natuurlijk zitten de echte Porsche-rijders hier op het forum en wij weten beter!!!
in antwoord op: grootste kost Porsche is donatie aan vadertje staatAls het een rode Carrera GT is staat die volgens mij al geruime tijd te koop (jaren), de prijs zal daar wel voor iets tussen zitten.
Om die wagen als dagelijks vervoer te gebruiken zou ik een beetje zonde vinden, in mijn ogen is het echt een collectors item. Als je begint kilometers af te leggen met die auto kan je er zeker van zijn dat de onkosten gaan volgen. Als je dan onderdelen moet gaan kopen (nog verkrijgbaar bij dealer?) zal dat van prijs niet meevallen.
Voor dagelijks gebruik denk ik dan eerder aan een 944 turbo. Deze hebben ongeveer dezelfde looks en prestaties maar je vind er al vanaf 6000 euro en mits een gezonde basis en een paar duizend euro extra zit je vlot over de 300 pk.
in antwoord op: Originele 924 Carrera GT te koop@ RSR
Wat bedoel je met 2 olie contacten? 1 voor de olie druk en 1 voot het pijl? Het contact waar ik het over had zit op het carter.
Bij mijn 944 turbo blijft het lampje van het oliepijl, samen met het algemeen waarschuwingslampje (uitroepteken) ook branden. Heb toen ik de laatste keer de olie ververste de sensor/vlotter gedemonteerd en uitgemeten maar deze deed volgens mij wat hij moest doen. Heb hem toen toch maar vervangen door een andere uit een wagen van dewelke ik zeker wist dat hij er geen probleem mee had maar het lampje bleef branden. Bij mij zit het probleem volgens mij in de bekabeling. Heb toen nog een gedeelte nagemeten maar eigenlijk moest de olie er terug af … ‘t voor volgende keer zijn.
Ik heb vroeger bij carrera motors ook eens navraag gedaan naar een bepaalde auto. Toen konden ze ook geen gegevens vinden hoewel de eigenaar steeds bij hun zijn onderhoud had laten doen. Zij beweerden dat als de rekening contant betaald wordt, dus zonder factuur, dat er dan geen gegevens geregistreerd werden.
Dat van “onderhoudsboekje vergeten” is een truuk zo oud als de straat, zou toch maar zeer voorzichtig zijn.
Al nieuws i.v.m. de bougies/ motorprobleem ? Als de motor enkel in de hoge toeren problemen heeft zou het kunnen dat de motronic de motor tegenhoud vanwege een te hoge turbodruk. Is niet makkelijk (lees goedkoop) om dat op te lossen, kan veel oorzaken hebben.
in antwoord op: 944 turbo 250pk6900 Euro is zeker niet overdreven voor een 250 pk. Als je dan de prijs per pk bekijkt, dit vindt je nergens anders zelfs niet bij Porsche. Een 3.2 van ongeveer die leeftijd kost 3 keer zo veel en is zeker niet sneller.
De lederen bekleding over de versnellingspook was bij mij op 125.000 km al versleten, zeker als hij een tijdje stil gestaan heeft en het leder een beetje verdroogd is. De hapering van de motor kan ook veroorzaakt worden door de luchtmassameter. Deze kan je wel open prutsen en de koperen geleiders van de schuifweerstand proper maken en inspuiten met bvb contactspray. Dit is natuurlijk geen blijvende oplossing maar kan het probleem localiseren. Nieuw kost zoiets 600 Euro btw in. Het kan ook liggen aan de TPS-switch (Throttle Position Switch). Deze zit op de inlaatcollector en geeft de stand van de gasklep door aan de DME. Als die moet vervangen worden zal dat 94 Euro kosten. Als het stationair toerental niet constant blijft duidt dit meestal op een probleem met deze onderdelen.
Van die speciale versie nog nooit iets gehoord, als je hem koopt wil ik daar wel het fijne is van weten.
Airco kan je laten vullen maar waarschijnlijk is er ergens een lek en na een paar weken zit ge terug bij het oude dus moet het systeem eerst grondig gecontroleerd worden.
Nog een paar tips :
Kijk eens na of de circulatiepomp van de koeling van de turbo nog werkt. Deze moet nog 30 sec blijven draaien nadat de motor wordt stilgelegd. Je hoort dan ter hoogte van de turbo een zoemend geluid. Als dit niet zo is heeft de turbo zen beste tijd gehad.
Je kan in de onderhoudshistoriek ook eens kijken of de ontkoppeling al is vervangen.Als je nog eens gaat kijken maak dan een paar foto’s en veel geluk ermee!
in antwoord op: 944 turbo 250pkVolgens mij zal de aanduiding van de snelheidsmeter niet meer juist zijn.
Je kan eens afspreken met iemand om op de snelweg een constante, voordien afgesproken snelheid te rijden bvb. 120 :D , zelf kan je er dan naast gaan rijden en zien wat jouw meter aangeeft.Als dit toch overeen komt zal er waarschijnlijk aan jouw motor “gekieteld” zijn waardoor hij sneller kan.
in antwoord op: in 5de versnellingIs een veel voorkomend probleempje. Je kan de achterbank plat leggen en dan in de bagageruimte kruipen om zo het hefboompje (metalen staafje) dat het slot (centraal) met het ontgrendelmechanisme (links en rechts) verbindt los te trekken. Je kan dan het hefboompje manueel bedienen om zo te ontgrendelen.
Om het probleem op te lossen kan je eerst proberen om alles eens goed proper te maken en terug in te vetten. Waarschijnlijk zal je de slotpen (in de achterklep) terug moeten afstellen. Dit doe je door het ontgrendelmechanisme los te zetten (2 moeren) en een beetje op te schuiven. Je mag het niet te ver opschiuven om te voorkomen dat de achterklep open gaat tijdens het rijden.
Ik vermoed dat er bij Verellen In Geel en nieuwe magazijnier begonnen is,
heb de vorige (Jos) er al een tijdje niet meer gezien.Aan de nieuwe mag je trouwens nog geen te moeilijke vragen stellen want dan trek de kleur uit zijn gezicht.
in antwoord op: Middenconsole 911 aanpassenJe kan dit zien aan het chassisnummer en motortype.
chassisnr. WPO ZZZ 95 Z K 1 xxxxx
De K in het nummer staat voor het modeljaar bvb. J= Modelj ’88 en K= Modelj ’89 enz.
De turbo’s met 220Pk werden gemaakt van ’85 t.e.m. ’88 en de 250 Pk van ’89 t.e.m. ’91Motortype M 44/51 is 220 Pk en M 44/52 is 250 Pk deze kan je vinden op het motorblok onder de uitlaatcollector naar de achterkant van de motor toe.
Kijk ook maar eens op deze link : http://www.porsche-944.nl/
Was de benzinefilter die je vervangen hebt na 2000 km echt vuil?
Als dat niet zo was, denk ik dat het eerder een probleem met de ontsteking zal zijn.Ik heb ook nog een 924 ’81 die bijna 2 jaar heeft stil gestaan. Hij had ongeveer het zelfde probleem. Heb toen ook de benzinefilter vervangen. ‘t Was waarschijnlijk nog de eerste want de “prut” dat daar uit kwam !? Spijtig genoeg was het probleem niet opgelost. Heb toen de volledige ontsteking vervangen … kaarsen, kabels, delco, bobijn, …
‘t Was uiteindelijk een soldering in het alulinium stuurdoosje die geoxideerd was en die dan onder invloed van warmte en trillingen wel of niet kontakt gaf.Hey Willie, zie dat je nieuw bent op het forum. Alvast welkom!
Wat zijn de symptomen? Wat bedoel je met vast geplakt, is het rempedaal volledig indedrukt blijven plakken? Dan is het waarschijnlijk een dichting op master of slave die kapot is.
in antwoord op: 924 koppeling