Aangemaakte reacties
-
Hallooooo liggen de werken stil ??
Gr Bert
in antwoord op: Restauratie 911 S 2.7 van ’76Liggen de werken stil?
Gr Bert
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.Iemand die luxe wagens zoals Ferrari, nieuwe porsches enz hersteld is wellicht een goede indicatie dat het werk in orde is,
Moet zeggen, met het bovenvermelde heb ik het zeer moeilijk!!!
Wat maakt het werken aan een luxe wagen zoals ferrari en porsche dan zoveel specialer???
Elke plaatslager die zijn job ernstig neemt en leeft voor zijn vak, zal deze wagen tot een prachtig eindresultaat brengen!!!Tweedens: ik heb nog nooit een spuiter tegengekomen -die trots in zijn afgeleverd werk heeft- die niet zelf de schuring/masking/grondlagen zet. Een geoefent oog -dat jij wellicht niet hebt- haalt veel blutsjes en hobbeltjes en oneffenheden en wat nog uit de body dan jij kan.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Groeten Bert
in antwoord op: herspuiten 911 scBeste Rudi,
Ik zou eerst en vooral nog maar eens goed nadenken voor dat je hier aan begint.
Het demonteren zal waarschijnlijk wel vlot gaan, toch zou ik je aanraden alles goed te merken.
Deuken verwijderen is echter meer dan wat plamuren, bij het uitdeuken is het de bedoeling om zo veel mogelijk de deuk te verwijderen door uit te duwen of spotten. Plamuur gebruik je best zo weinig mogelijk.
Afhankelijk van de hoeveelheid krassen, deuken en steenslag kan je beslissen om plaatselijk of volledig in de grondlaag te zetten. Let er wel op dat deze zo egaal mogelijk ligt.
De grondlaag schuren is eigenlijk een vak apart, en eigenlijk 95% van de afwerking. Als je
niet goed hebt geschuurd zal de laklaag ook niet mooi zijn!!! Schuren is echt een vak apart, daar komt meer bij kijken dan alleen de juiste schuurkorrel kiezen.Groeten Bert
Ps. wil hier uw project zeker niet afbreken, maar heb in het verleden al veel dingen gezien!!
in antwoord op: herspuiten 911 scDan toch maar kiezen voor imitatiedorpels en slotplaten?
Ik heb dat vroeger ook wel eens gebruikt die imitatiestukken, voor mij NOOIT meer!!! Gaten dat niet uitkwamen, rondingen niet goed, lijnen slecht, enz…….
Voor mij enkel nog originele onderdelen!!
Groeten Bert
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.Voor een toekomstige flik zou je nochtans beter moeten weten…
Was net hetzelfde aan het denken!!
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerHey,
Sommige porsche’s 993 (afhankelijk van het bwj) zouden aan de voorruit zwakker zijn voor roest. Vooral aan de rondingen van de ruit links en rechts onderaan, zou te maken hebben met het verzinkingsproces van de carrosserie.
Groeten Bert
in antwoord op: De fameuze roest in de buurt van de raam wegwerkenIk heb ook absoluut geen last van mijn tenen!!
Om maar een paar voorbeelden te geven (rijd ondertussen reeds 25 jaar professioneel met de wagen en dan heb je af en toe wel eens een ongeluk):
– Een aantal jaren geleden met mijn A6 een ongeluk gehad en de lease maatschappij verplichtte me naar een bepaalde carrosier te gaan. Er was een bluts in de wagen waar de carroserie normaal een knik moest hebben… Na de herstelling had ik een “afgeronde” carosserie ipv “geknikte”. Uitleg van de baas: zo een “knik” kunnen wij niet namaken Gevolg was dat de wagen dus een andere vorm had links en rechts!
– Met mijn Touareg lichte lakschade aan bumper; laten herstellen bij een officiele VW dealer. Zeer slecht herspoten en uiteindelijk deftig laten herdoen bij een onafhankelijke carrosier met volle tevredenheid.
– Ooit eens met een Renault 19 schade gehad aan het voorspatbord. Toen ik de wagen terug kreeg was de helft van mijn velg vol spuitnevel. Uitleg van de baas: ja, waarschijnlijk eens ergens geparkeerd gestaan waar ze nieuwe lijnen aan het spuiten waren op het wegdek (wagen had witte kleur)Dit snap ik dus echt niet, al moet ik er 3 dagen langer aan werken, een vorm is een vorm en een lijn een lijn. Als je dat niet kunt respecteren kan je even goed over de bluts schilderen!
Groeten Bert
in antwoord op: Schade aan achterbumperAls je plumers vraag goed leest, wil hij dus eerste klas materiaal (nieuw), top producten van lak, en een restaurateur als Bart Holland, maar wil er niks voor betalen.
Zo zal hij dat nu ook wel niet bedoelen, Ik zie het eerder uit bezorgdheid dat zijn porsche in goede handen valt. En dat is niet meer als normaal.
Ik wil met mijn vorige reactie alleen maar duidelijk maken dat er geen 15 man in uw carrosserie moet rond lopen, om tot een goed eindresultaat te komen.
Maar zoals eerder gezegd, dat is mijn mening, en wie ben ik?
Groeten Bert[/quote]
in antwoord op: Schade aan achterbumperEn ander punt is meer uren meer kosten voor de klant.
Dat is ook waar.
Gr Bert
in antwoord op: Restauratie 911 S 2.7 van ’76Hey Wim,
Leuk om dit hier weer te kunnen volgen, Die grondige aanpak echt schitterend. Ik heb wel één vraagje, waarom doen jullie het dashboard er niet uit ? Neem aan dat het waarschijnlijk een grote klus is, maar anderzijds de kans op beschadiging of spuitnevel.
Dit is echter geen kritiek enkel een opmerking, persoonlijk zou ik het demonteren.Groeten Bert
in antwoord op: Restauratie 911 S 2.7 van ’76Gelieve niet te veralgemenen!
Onder de door U genoemde “gewone” carrosiers bevinden zich echte vakmannen met liefde voor hun stiel!Dank U
Naar een gewone carrosier wil ik niet gaan, daar zijn ze over het algemeen niet fier op het gepresteerde werk…
Ik ben zelf ongeveer 18 jaar plaatslager waarvan ik nu de laatste 10jaar alles zelf doe. Dus herstelling van A tot Z (bestek, demontage, herstelling, richtwerk, spuiten, montage ). Voor mij is een herstelling of het nu een lada of een porsche is even belangrijk, de klant betaald uiteindelijk voor een perfecte herstelling. Elke herstelling is een soort uithangbord, reclame of hoe je het ook wil noemen. geloof me over een slechte herstelling word rapper gesproken dan over een goede. Het probleem is eigenlijk dat laatste jaren de grote carrosserie’s geweldig opgekomen zijn, daar gaat je wagen door verschillende handen, iemand doet de demontage, iemand het richtwerk, iemand de herstelling… enz in mijn ogen is dit echter niet altijd de beste oplossing. Als je een wagen van A tot Z kan behandelen heb je een betere feeling met de wagen en mijn geval een gevoel van eer en voldoening. Als je je job niet graag doet of elke dag gewoon gaat werken om dat het echt moet, als je er echt geen gevoel of eer bij hebt om een goede herstelling buiten te zetten, stop er dan gewoon mee. Je bent tenslotte met iemand anders zijn centen bezig!!
Dit is echter mijn mening, en wie ben ik
Groeten Bert
in antwoord op: Schade aan achterbumperPLumber,
Zie pb.
Groeten Bert
in antwoord op: Schade aan achterbumperals de auto idd zo geladen is dan vraag je om miserie zeker weten het motorgewicht moet op de trekhaak zitten
Toch wel bij zeggen dat het gewicht op de trekhaak ook niet maximaal mag zijn. Het gaat vooral over een goede gewichtsverdeling! Ken mensen die regelmatig lange tochten maken met een autotrailer, zij gebruiken bij het laden altijd een weegschaal en streven naar een gewicht van 75kg op de kogel. Ik heb het zelf ook één keer meegemaakt dat de trailer begon te slingeren, uw hart gaat op dat moment wel wat harder kloppen!
Gr Bert
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…Kleine bedenking hier, moet je echt gestudeerd hebben om een porsche te bezitten of te besturen? Bij mijn weten heeft iedereen daar toch recht op! Geloof me vrij, je moet niet altijd gestudeerd hebben om goed je boterham te verdienen!
Dat is natuurlijk mijn mening, en wie ben ik.
Groeten Bert
in antwoord op: Bijna geen voldoende power bij indrukken van gaspedaal